Jump to content

Kombat

Mikael

Recommended Posts

Posted

Ser onekligen bra ut, dock kommer det nog krävas en rätt finfin dator, men det lär väl inte vara släppt förens alla sitter på pentium6 10,2ghz superhyptreding 5ghzbuss etc etc. :)

Posted
Ser riktigt fint ut men hör inte denna tråd hemma i propaganadaministeriet?

Klart att den gör...

*flytt*

/TangoXray

BlåGul

Posted
The Player chooses any side and the game begins with that moment when this or that side started real operations.

Germany 1939 On the border with Poland.

The USSR 1939 On the border with Finland.

Allies 1943 landing in Normandy.

Jag antar att dom menar landstigningen i Dieppe när dom syftar på allies, men började inte kriget redan 1940 för dom.

Eller om man ska räkna med USA så började det väl när de landsteg i nordafrika 1942?

Hursomhelst så verkar det ju hur kul som helst.

Man börjar med en pluton och kan avancera till divisionschef :tveka:

Posted

För de allierade började kriget (själva krigsförklaringen) 1939 med invasionen av Polen (och "the phony war" som följde efter). Men det är klart på land började ju stridigheterna för Storbrittanien och Frankrike inte förrän 1940. USA gick väl med i kriget på de allierades sida först efter attacken på Pearl Harbour 1941.

Posted

Jo men det är ju kriget i Europa som spelet handlar om...

Har du varit inne och läst på deras sida 106?

Gör det annars och dregla över hur skrämmande bra spelet verkar.

(och det gäller alla andra också)

Bilderna verkar dock inte vara "ingame" utan bara skisser över modeller

Posted

Jag svarade utifrån ett rent historiskt perspektiv utan hänsyn till spelet.

Men ja, jag har tittat på sidan och det ser snyggt ut. Men jag har sett så många tidiga bilder på spel som inte kommer ut eller man får vänta alldeles för länge på så jag väntar nog med att uttala mig tills det är ute som demo.

Eftersom polska trupper skall vara med kanske man får prova på att göra kavallerianfall mot pansar.

Posted

är det jag som ser fel, eller står vagnarna på första bilden "mellan" spåret? :=o

Posted
För de allierade började kriget (själva krigsförklaringen) 1939 med invasionen av Polen (och "the phony war" som följde efter). Men det är klart på land började ju stridigheterna för Storbrittanien och Frankrike inte förrän 1940. USA gick väl med i kriget på de allierades sida först efter attacken på Pearl Harbour 1941.

Usa förklarade bara krig mot Japan efter Pearl men kort efter Usa`s krigsförklaring så förklarade Japans allierade Tyskland och Italien krig mot Usa.

Om Tyskland inte hadde gjort det så skulle nog Usa`s inblandning i striderna i europa väntat på sig i all fall 1-2år Amerikas folk ansåg att det inte va deras problem. o senaten va starkt i mot ett krig till i europa.

Nu e jag en sån där viktigpetter B)

Posted

Jaha, där ser man. Hitler var alltså en skicklig politiker men en ännu värre strateg än vad jag trodde innan :=o .

Man lär sig något varje dag ;)

[EDIT eftersom mitt meddelande kanske kan missupfattas av några... Hitler var (med lite hjälp av tur) en skicklig politiker och en bra retoriker, men hans politik angående judar/andra minoritetsgrupper, krig, "makt-säkrande åtgärder" och allt annat hemskt han gjorde var helt oacceptabelt.]

Så då var det förtydligat... Man vill ju inte att någon skall få ideer ;) .

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...