Jump to content

det måste vara fruktansvärt?


bushman

Recommended Posts

Är det INGEN mer än jag som reagerar över likheten mellan stjärngossarna och KKK?Det är ju rena grogrunden för främlingsfientlighet att små barn luras in i dessa RASISTISKA MANSBILDER!FÖRBJUD, ÖGONABÖJSTRÄCK!Allt annat är ett hot mot Demokratin!

 

//DG

 

som alltid var tomte!

Link to comment
Share on other sites

Är det INGEN mer än jag som reagerar över likheten mellan stjärngossarna och KKK?Det är ju rena grogrunden för främlingsfientlighet att små barn luras in i dessa RASISTISKA MANSBILDER!FÖRBJUD, ÖGONABÖJSTRÄCK!Allt annat är ett hot mot Demokratin!

 

//DG

 

som alltid var tomte!

Hahahahahahaha!!

 

Det var ju oxå ett sätt att se det på.

Link to comment
Share on other sites

Man behöver bara titta på USA och deras noja för skönhetstävlingar för att bli avskräckt. Med tanke på hur enormt überdjävliga småungar kan vara mot varandra över skitsaker så tycker jag att omröstningar om vem som är snyggast/snällt/bäst och så vidare inte skall förekomma på småskolan. Jag för min del tycker att LUF's förslag var bra: lucia bestäms medelst lottning.

 

Nej, feminism har inte uppkommit på grund av avundsjuka. Feminism har sin grund i konstaterade orättvisor som kvinnor drabbas av. Att sedan vissa feminister (de som syns och hörs) är nojiga över konventionell "skönhet" får stå för dem själva och det tycker jag inte att vi skall belasta just feminismen för. Det är som att kasta skit på hela försvaret bara för att Flink var en dåre.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

//DG

 

som alltid var tomte!

Var ocksa alltid tomte, men det var for att vi hade Dunce Caps i skolan i England. Efter det ar man inte sa fortjust att kuta runt med vit pappstrut pa skallen...

Link to comment
Share on other sites

Fast jag väntar fortfarande på att se en en riktigt snygg babe feminist.

Är det femnisternas fel att du inte har letat? Jag har träffat snygga feminister.

 

/J

Link to comment
Share on other sites

Fast jag väntar fortfarande på att se en en riktigt snygg babe feminist.

Är det femnisternas fel att du inte har letat? Jag har träffat snygga feminister.

 

/J

E det inte bara så att dom säger att dom e feminister?

För det e juh väldigt inne o rätt att vara femenist o homo o lite vegan nu för tiden!

Så löjligt att man spyr.

Link to comment
Share on other sites

Inte skulle jag gråta om luciaomröstningarna försvann från skolorna. För ni läste väl så mycket att ni förstod att artikeln handlade om luciaomröstningar i grundskolan? Att öht ha personomröstningar så tidigt... nä, fy fasen. Lika dåligt som när ungarna får välja lag själva på idrotten. Alltid samma personer kvar sist. Tror ni inte att sånt känns?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. När jag var jätteliten fick alla flickor som ville vara lucior....

 

Fast inte jag... bara för att jag var utrustad mellan bena. Tack och lov för att jämställdheten kommit längre idag än då. Det ska inte mina barn behöva uppleva! :Malaj::((:dribble:

Link to comment
Share on other sites

Inte skulle jag gråta om luciaomröstningarna försvann från skolorna. För ni läste väl så mycket att ni förstod att artikeln handlade om luciaomröstningar i grundskolan? Att öht ha personomröstningar så tidigt... nä, fy fasen. Lika dåligt som när ungarna får välja lag själva på idrotten. Alltid samma personer kvar sist. Tror ni inte att sånt känns?

Jag brukade bli kvar sist i varje sport. Man då förtjänade jag det också med tanke på att jag sög på alla sporter.

 

Nej det gör inte så jätte ont, det är egentligen ens eget fel.

Link to comment
Share on other sites

Fast jag väntar fortfarande på att se en en riktigt snygg babe feminist.

Är det femnisternas fel att du inte har letat? Jag har träffat snygga feminister.

 

/J

E det inte bara så att dom säger att dom e feminister?

För det e juh väldigt inne o rätt att vara femenist o homo o lite vegan nu för tiden!

Precis!

 

I mitt föregående inlägg syftade jag alltså på en riktigt idealist. Inte den lite hippa vegetarian typen.

 

 

För så vitt jag vet så är väldigt många av de riktiga feministerna ganska fula... Men det är nog lite av poängen också.

 

 

---

 

Börjar bli ganska trött på den här "-ist-perioden".

 

"Ja é feminizzzzt, kommunizzzt, anarkizzzt..." Geeez...

 

Fast jag är inte helt oskyldig. Själv är jag kapitalist, dock då inte med Z. Det är det som gäller! Det är den mest människotillämpade "isten". :Malaj:

 

 

 

---

 

Hur citerar man fler inlägg? Hmm...

Link to comment
Share on other sites

Jupp sant det där med -ist perioden eller -på modet perioden

fruktansvärt med bla bla blaha saker och avföring

 

Sen dock det med att ha ""Skönhets tävlingar"" i grundskolan

varför inte bara skippa och välja ifrån skolan och hyra in några istället som kommer och lussar i skolan

Fick en klass från våran skola göra varje år iaf fast det var ju då för ett ålderdomshem

Link to comment
Share on other sites

Saxat från ett annat forum, tänkte att det skulle passa in när vi är inne på högtider och feminism.

 

"När vi ändå är inne på Julen så noterade jag idag ett enormt jämställdhetsproblem som inte uppmärksammats. Snögubbar.

Vart finns alla snögummor?

Här kan man tala om ett mycket allvarligt problem eftersom det är barn som till stor del bygger snögubbar och blir då omedvetet ett offer för patriarkatets förtryck.

Tydligen hade dock någon varit lustig och gjort en snögubbe med två bröst utanför där jag bor. Det skulle tydligen då föreställa en snögumma. Denna lär dock uppfattas som sexistisk så jag tvivlar på att den står kvar när någon av traktens unga feminister får syn på den.

Överhuvudtaget är ju julen ett jämställdhetsproblem som slår det mesta.

Den symboliseras ju först och främst av män som Jesus och Jultomten.

Sen har vi Julbocken, Julgrisen och Gud vet allt.

Jag kräver en mer jämställd Jul. Fler kvinnor ska gå och hugga ner granar och skotta snö."

 

:worthy:

Link to comment
Share on other sites

Börjar bli ganska trött på den här "-ist-perioden".

 

"Ja é feminizzzzt, kommunizzzt, anarkizzzt..." Geeez...

 

Fast jag är inte helt oskyldig. Själv är jag kapitalist, dock då inte med Z. Det är det som gäller! Det är den mest människotillämpade "isten".  :banana

Sjalv ar jag monarkistisk, konservativ kapitalist, helt klart. Later tokigare pa svenska an pa engelska, men men...

Link to comment
Share on other sites

För så vitt jag vet så är väldigt många av de riktiga feministerna ganska fula... Men det är nog lite av poängen också.

 

Själv är jag kapitalist, dock då inte med Z. Det är det som gäller! Det är den mest människotillämpade "isten".  :banana

Du bör vara medveten om att du kastar sten inte bara på mig (det tar jag utan problem), utan också på nästan samtliga före detta flickvänner och de flesta av mina vänner (kvinnliga som manliga) med ditt uttalande. De flesta av ovannämnda (med sannolikt undantag för mig, såklart) har ett tämligen behagligt utseende.

 

Feminism är att se att världen, från förlossningen, behandlar flickor och pojkar eller män och kvinnor, olika - oftast orättvist till kvinnors nackdel - och att vara emot det.

 

Slopa fördomarna, sila snacket och förklara istället vad en människotillämpad "-ism" (jag antar att det är det du menar) är för något.

 

EDIT: En parentes hamnade fel.

Link to comment
Share on other sites

Jag är inte feminist. Det vill jag verkligen inte vara, feminism är något absurdt och alla som tycker att det är en bra ide borde hamna i helvetet. Nej, jag är "jämställdhetist". Det ska vara jämställt, dvs inte sämre eller bättre för någon.  :lol:

Om din ursäkt är allvarligt menad är den också allvarligt accepterad. Men säg inte att jag och mina vänner förtjänar att brinna i helvetet, det skapar en så dålig stämning...

 

Jag undrar fortfarande vad du, och vissa andra, tror att feminismen handlar om, om inte just att skapa jämställdhet mellan könen, så att man inte behandlar folk olika på grund av vad som sitter mellan benen? Utom för vissa extremister, och till dem hör inte Birgitta Ohlsson och LUF, är jämställdhet feminismens enda mål.

Skulle det vara något jag skulle hamna i helvetet för?

 

Jag förstår att begreppet feminist provocerar några, precis som ditt val av ordet kapitalist provocerar andra. Jag skulle personligen ha svårt att vara tillsammans med en tjej som inte var feminist, eller inte på något sätt arbetade för ökad jämställdhet.

 

Som vanligt politik från första början. Vi kanske ska ta det på PM?

Link to comment
Share on other sites

För så vitt jag vet så är väldigt många av de riktiga feministerna ganska fula... Men det är nog lite av poängen också.

 

Själv är jag kapitalist, dock då inte med Z. Det är det som gäller! Det är den mest människotillämpade "isten".  :lol:

Du bör vara medveten om att du kastar sten inte bara på mig (det tar jag utan problem), utan också på nästan samtliga före detta flickvänner och de flesta av mina vänner (kvinnliga som manliga) med ditt uttalande. De flesta av ovannämnda (med sannolikt undantag för mig, såklart) har ett tämligen behagligt utseende.

 

Feminism är att se att världen, från förlossningen, behandlar flickor och pojkar eller män och kvinnor, olika - oftast orättvist till kvinnors nackdel - och att vara emot det.

 

Slopa fördomarna, sila snacket och förklara istället vad en människotillämpad "-ism" (jag antar att det är det du menar) är för något.

 

EDIT: En parentes hamnade fel.

En människotillämpad "-ism" kan väl vara "humansism"???

 

Jag ser mig hellre som en humanist än en feminist. Feministerna begränsar sig ju bara till att det ska vara lika mellan könen, det är väl ganska trångsynt och futtigt om du frågar mig.

Personligen skiter jag i vilket kön, hudfärg, sexuell läggning, handikapp, religion, ålder, politik, osv osv du har. Jag bemöter dig för den individ och person du visar dig vara - därför anser jag mig vara humanist.

 

Feminism - blahaha... :Malaj:

 

Humanist - Javisst!!! :banana

Link to comment
Share on other sites

Personligen skiter jag i vilket kön, hudfärg, sexuell läggning, handikapp, religion, ålder, politik, osv osv du har. Jag bemöter dig för den individ och person du visar dig vara - därför anser jag mig vara humanist.

Om du kan leva efter det så är du med de flesta feministers definition av ordet också feminist. Det hindrar inte att du samtidigt är humanist.

 

Men jag ska inte sätta stämplar på dig eller någon annan än mig själv.

Link to comment
Share on other sites

För så vitt jag vet så är väldigt många av de riktiga feministerna ganska fula... Men det är nog lite av poängen också.

 

Själv är jag kapitalist, dock då inte med Z. Det är det som gäller! Det är den mest människotillämpade "isten".  :)

Du bör vara medveten om att du kastar sten inte bara på mig (det tar jag utan problem), utan också på nästan samtliga före detta flickvänner och de flesta av mina vänner (kvinnliga som manliga) med ditt uttalande. De flesta av ovannämnda (med sannolikt undantag för mig, såklart) har ett tämligen behagligt utseende.

 

Feminism är att se att världen, från förlossningen, behandlar flickor och pojkar eller män och kvinnor, olika - oftast orättvist till kvinnors nackdel - och att vara emot det.

 

Slopa fördomarna, sila snacket och förklara istället vad en människotillämpad "-ism" (jag antar att det är det du menar) är för något.

 

EDIT: En parentes hamnade fel.

En människotillämpad "-ism" kan väl vara "humansism"???

 

Jag ser mig hellre som en humanist än en feminist. Feministerna begränsar sig ju bara till att det ska vara lika mellan könen, det är väl ganska trångsynt och futtigt om du frågar mig.

Personligen skiter jag i vilket kön, hudfärg, sexuell läggning, handikapp, religion, ålder, politik, osv osv du har. Jag bemöter dig för den individ och person du visar dig vara - därför anser jag mig vara humanist.

 

Feminism - blahaha... :/

 

Humanist - Javisst!!! ,O

Nej, den är human. Men den är inte människotillämpad eftersom den kräver att man gör för mycket gott. Och alla människor gör inte goda saker, människors instinkter styr fördomarna. Och alltså strider humanism emot mänskliga instinkter vilket gör det krångligt att vara humanist. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Dvs att jag tycker att alla som vill att kvinnor ska ha det bättre (jag gjorde en enkel misstolkning på ordet feminism, med flit) bör brinna i helvetet för om de får som de vill är det inte jämställt.

Det är en stor skillnad på att tycka att kvinnor ska ha det bättre än idag (vilket behövs för jämställdhet) och på att tycka att kvinnor ska ha det bättre än män (vilket mycket få feminister tycker).

 

Alltnog, jag kan bara rekommendera dig och andra att noga läsa det genusmaterial ni möter om du tar en kurs i företagsekonomi, statsvetenskap eller något annat filosofiskt ämne för att få bort lite av fördomarna mot feminismen. Jag tror jag sätter punkt här, fast jag fortfarande är skeptisk till användandet av ordet tillämpad, som närmast betyder praktisk, använd eller användbar. Misstänker att det är tillvänd eller något liknande ni menar.

 

Men självförtroende är bra, självkontroll är bättre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...