Adam Wilhelm Posted November 14, 2003 Report Posted November 14, 2003 (edited) Hittade den här tillverkaren: WM! med On/Scene Tactical slida! A1, F1 och S1. Någon med erfarenhet av de här?? 2sharp: Låt höra!! On/Scene Tactical Edited November 14, 2003 by Adam Wilhelm Quote
2Sharp Posted November 15, 2003 Report Posted November 15, 2003 Jag har kollat in flera (äger en) av Eric's kniv/verktygsslidor och han är förbannat duktig! Inget att klaga på där. Tyvärr har jag inte lyckats nå honom då jag har förökt, jag vet även att andra haft problem med det. Jag vet att har fått större beställningar från någon/några tillverkare så det kan vara därför. Testa att nå honom här: [email protected] Quote
Bamse Posted November 15, 2003 Report Posted November 15, 2003 Hur fäst dessa i bältet? Är det på normalt sätt eller använder de TechLok motsv? Någon som har erfarenhet av dessa? http://www.survivalsheath.com/sheaths/index.htm Quote
Fu Kjellberg Posted November 15, 2003 Report Posted November 15, 2003 Bamse@ Under use and care på hemsidan står det att han använder Tek Lok. Text från sidan: I use the Tek Lok from Tim Wegner because I find it to be the strongest and most secure method of attachment for belt sheaths. Many other sheath and knife makers obviously feel the same, as it is seen quite a bit in the industry. Once you find a good position for it, a small drop of Loc-Tite on the screws is good insurance against vibration and movement. Stainless and brass hardware is used to secure the pieces together. It isn't the cheapest, but it is the strongest, and that is the bottom line when Mr. Murphy is lurking. I have seen too many hand formed belt loops crack or snap at the wrong time to recommend that. Quote
2Sharp Posted November 15, 2003 Report Posted November 15, 2003 Hur fäst dessa i bältet?Är det på normalt sätt eller använder de TechLok motsv? Någon som har erfarenhet av dessa? http://www.survivalsheath.com/sheaths/index.htm Bamse, Tek-Lok är normalt.. ;) Han kan även gör div. bältesfästen, jag har iwb clips till min, den tycker jag dock var kass så jag använder en iwb strap från Blade-tech. IWB strap Du har väl sett min rig för Sure-Fire C2 och Emerson kniv? den skall vara från Survival Sheath Systems om jag inte är helt lost. Quote
Fu Kjellberg Posted November 15, 2003 Report Posted November 15, 2003 Hur fäst dessa i bältet?Är det på normalt sätt eller använder de TechLok motsv? Någon som har erfarenhet av dessa? http://www.survivalsheath.com/sheaths/index.htm Bamse, Tek-Lok är normalt.. ;) Han kan även gör div. bältesfästen, jag har iwb clips till min, den tycker jag dock var kass så jag använder en iwb strap från Blade-tech. IWB strap Du har väl sett min rig för Sure-Fire C2 och Emerson kniv? den skall vara från Survival Sheath Systems om jag inte är helt lost. Den vill jag se. Bilder tack! :P Quote
Bamse Posted November 15, 2003 Report Posted November 15, 2003 Tackar Fu Kjellberg! Jag tänkte i och för sig på den andra tillverkaren men såg sedan att jag varit blind då det stod med stora röda bokstäver högst upp vad de använde för system. Fick dock svar på en annan fråga tack vare ditt inlägg. Så ... 2Sharp, är det denna modellen du har fast med lampa & Emerson? Funderar ju på att köpa (någon gång i framtiden...) en Kydex/Concealex slida till min F1 så vilken av tillverkarna skulle ni rekommendera? Erfarenheter av att bära fällkniv i motsv fodral också önskvärt.... Intressant kommentar om deras policy om nöjda kunder....... "If we can't square you away, you're probably a communist or shouldn't be carrying anyway." Quote
2Sharp Posted November 16, 2003 Report Posted November 16, 2003 2Sharp, är det denna modellen du har fast med lampa & Emerson? Bamse, du vet ju redan men om någon annan är intresserad så är det den riggen jag har, fast med lampa och fällkniv då. Jag tror inte att det spelar så stor roll vem du köper ifrån, se bara till att det är brta tjocklek på materialet, bra fästmöjligheter kontra priset. Jag har ju köpt från On Scene och jag är väldigt nöjd med den knivslidan. Riggen är också den helt ok, men det är sällan jag använder den. Men den är cool.. ;) En fällkniv i normal storlek tycker jag blir [för] klumpig i ett kydex/concealex hölster, större fällknivar/slidknivar är glockrent. Min Strider GB bärs i en kydexbärare/hölster dagligen på mitt jobb, det fungerar perfekt. Helt klart en intressant kommentar.. Quote
Recommended Posts