Jump to content

Besviken på mönstring


Guest Fimbulvinter

Recommended Posts

Solo

 

Det där va ju skumt, vaddå "Min nya KB" ? vad menade dom med det?

jag har inte den blekaste aning. han mummlade något om förbansbefälhavare men jag hörde inte riktigt. Möjligt att personen i fråga kunde vara mitt framtida befäl? men vad skulle han då göra på pliktverket?

 

som jag sa, det var en mycket underlig dag.

DU kanske heltenkelt blir assistent åt en höjdare?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Har lite ångest vet inte vad jag ska göra...

Fyller år i början av december så jag kommer inte få mönstra förräns nästa år!

Men frågan är om de har platser kvar när jag mönstrar, har hört från en som är exakt 1 år äldre än mig att det inte fanns mer än en plats som han kunde få... jag vet att det beror ganska mycket på hur bra man presterar under mönstringen men ändå!

 

Så frågan är om jag ska försöka få mönstra tidigare och hoppas på att det finns platser då eller ska jag se vad som händer och försöka få ommönstring om där inte finns några platser kvar??

Vill ju göra Lumpen! Helst som Jägare men det får man ju se hur det blir med det...

 

Hoppas någon har något bra svar till mig    :o

Vart ligger ditt regionalkontor? Finns en liten risk/chans att vi kommer mönstra tillsammans nämligen. :D

 

Mitt RK ligger i Karlstad. Jag har fått min mönstring uppskuten p.g.a studenttiden. Jag skulle egentligen gått i andra ring men jag fick gå om i lekis för att jag är född så löjligt sent på året (se min profil) nämlige. Så nu vet jag nite riktigt när jag ska mönstra... Testade och ringa ner dit men de visste ingenting om mig. Om man säger att man tar vad som helst, slänger de åt en första bästa löktjänst då?

Hej!

Mitt RK ligger i kristianstad. Så om jag inte får löjligt bra på mönstringen så blir det väl Revinge (P7) som för alla andra skåningar... om det ni finns kvar! =(

 

Jag vill ju inte säga att det är tråkigt där men man vill ju gärna se mer än en del Sverige och dess FM.

 

Spänning och förväntan 9 månader till! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Skandevall
Hej!

Mitt RK ligger i kristianstad. Så om jag inte får löjligt bra på mönstringen så blir det väl Revinge (P7) som för alla andra skåningar... om det ni finns kvar! =(

Langt ifran alla skaningar som skrivs in for varnplikt hamnar pa P7. Glom inte att de tva andra forsvarsgrenarna finns representerade i grannlanet Blekinge och sjalv hamnde jag i Enkoping. Ser fram emot minst sex timmars tagresa varje fredag och sondag de kommande 10 manaderna.. :o:D ;)

 

// Skandevall

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Mitt RK ligger i kristianstad. Så om jag inte får löjligt bra på mönstringen så blir det väl Revinge (P7) som för alla andra skåningar... om det ni finns kvar! =(

Langt ifran alla skaningar som skrivs in for varnplikt hamnar pa P7. Glom inte att de tva andra forsvarsgrenarna finns representerade i grannlanet Blekinge och sjalv hamnde jag i Enkoping. Ser fram emot minst sex timmars tagresa varje fredag och sondag de kommande 10 manaderna.. 0:):banana ;)

 

// Skandevall

Jag vet men det känns ju som om det blir mer och mer så eftersom de drar in på allt! :((

 

sex timmar... det kunde varit värre, men jag håller med dig det lär ju vara drygt.

 

När rycker du in då?

Link to comment
Share on other sites

Guest Skandevall
Jag vet men det känns ju som om det blir mer och mer så eftersom de drar in på allt! 

 

sex timmar... det kunde varit värre, men jag håller med dig det lär ju vara drygt.

 

När rycker du in då?

Jo. Fattas bara att de lagger ned P7 och det ar inte mkt kvar i Skane. Marinen har ju forresten en overvakningscentral och bat i Malmo, men det ar nog inte manga varnpliktiga dar inte.. ;)

 

Mannnen som skrev in mig fragde om jag hade nat emot att gora lumpen en bit ivag. Jag svarade nej. Tycker det ar trevligt att fa komma ivag lite och se annat an den skanska myllan. Sex timmar ar ju overkomligt. Har precis kopt en Mp3-spelare sa jag har nat att syssla med pa taget! :)

 

Inryck ar den 14 juni, dvs om 3 och en halv vecka. Tiden gar snabbt!

 

// Skandevall :camo:

Link to comment
Share on other sites

Guest Skandevall
Ja kan man ju säga är ganska snart!

Var i skåne bor du?

Man får iaf hoppas att det går bra för dig och att du trivs =)

Testa och kolla profil... :camo: Pa Osterlen, eller snarare lite norr darom. Fast de senaste fyra manderna har jag levt pa Irland. Aker hem om tre timmar dock!

 

Det ska bli ruggigt kul att rycka in! Tror det kommer att bli larorikt pa manga satt och vis!

 

// Skandevall

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...