NisseNord Posted April 25, 2005 Report Posted April 25, 2005 Har The Swede glömmt bort denna tråd igen, eller krävs det fler gissningar? Quote
The Swede Posted April 25, 2005 Author Report Posted April 25, 2005 Nä, det där med årtalet var mest en bonusfråga. Ber om ursäkt om jag var otydlig. Quote
The Swede Posted April 30, 2005 Author Report Posted April 30, 2005 Eftersom Krook inte kommit med någon ny bild så fixar jag en: Quote
NisseNord Posted April 30, 2005 Report Posted April 30, 2005 (edited) bah, swede han före, jag som just tänkte lägga upp en bild. Får väll slänga iväg en gissning och då blir det på Stridsbälte försök Edited April 30, 2005 by NisseNord Quote
Strv101 Posted April 30, 2005 Report Posted April 30, 2005 Kastar ut en gissning. Verktygshållare till Stridsselen senare överförd till stridsbältet. Quote
The Swede Posted April 30, 2005 Author Report Posted April 30, 2005 Kastar ut en gissning. Verktygshållare till Stridsselen senare överförd till stridsbältet. Helt rätt. Quote
NisseNord Posted May 5, 2005 Report Posted May 5, 2005 (edited) Jag följer The Swedes exempel och anser att quizen är fri efter 5 dagars inaktivitet. Min fråga: Edit: omkastade bokstäver Edited May 5, 2005 by NisseNord Quote
BlackIce Posted May 5, 2005 Report Posted May 5, 2005 Kastar ut en gissning. Verktygshållare till Stridsselen senare överförd till stridsbältet. Helt rätt. appap app app... heter det inte "fäste personligt verktyg"? Quote
The Swede Posted May 5, 2005 Author Report Posted May 5, 2005 Kastar ut en gissning. Verktygshållare till Stridsselen senare överförd till stridsbältet. Helt rätt. appap app app... heter det inte "fäste personligt verktyg"? Korrekt benämning är Bärrem 2A Quote
NisseNord Posted May 5, 2005 Report Posted May 5, 2005 Inga gissningar på min bild ännu, är den för svår eller har alla rest bort under helgen, jag lägger upp en bild som visar lite mer i morgon ifall ingen har gissat rätt innan dess. Nu kan jag bidra med lite ledtrådar. 1. Har varit med ett tag 2. Bygger på en tidigare modell 3. I stort sett alla har något hemma med samma funktion som denna. Quote
The Swede Posted May 6, 2005 Author Report Posted May 6, 2005 @NisseNord Är det där verkligen m-nummersatt materiel? Quote
NisseNord Posted May 6, 2005 Report Posted May 6, 2005 (edited) Ja Användes flitigt under min vpl, och fortfarande i HV. Jag dock vet inte om denna finns kvar bland övriga förband idag. Edit: Jag ska åka och handla nu, har ingen svarat rätt innan jag kommer tillbaka lägger jag upp en ny bild Edited May 6, 2005 by NisseNord Quote
NisseNord Posted May 6, 2005 Report Posted May 6, 2005 OK. Nu får vi se om denna bild kan hjälpa till att sprida lite ljus på detta mysterium. Quote
Krook Posted May 6, 2005 Report Posted May 6, 2005 (edited) Oh Yes! Mitt framför näsan på The Swede. @NisseNord Är det där verkligen m-nummersatt materiel? Ny bild kommer snart tack vare den barmhärtige NisseNord som hjälper en ouppdaterad och inkompetent forummedlem. /Krook Edit: Här kommer den: Edited May 6, 2005 by Krook Quote
Krook Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Men kom igen nu då! Så svårt är det inte. /Krook Quote
Scribe Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Tycker att det ser ut som någon form av medalj. Medaljen för fullgjord värnplikt kanske? Quote
Krook Posted May 8, 2005 Report Posted May 8, 2005 Medalj är rätt. Dock är det inte värnpliktsmedaljen utan UNIFIL-medaljen. Var så god Scribe. Bollen är din. /Krook Quote
Scribe Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Har inte någon möjlighet att lägga upp bilder på ett tag. Bollar över det till någon som känner sig manad. Quote
NisseNord Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Ok, då hugger jag till med denna bild. Den bör väll vara lättare än den förra. Quote
Dexter Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Spänningsmekanismen till ett exemplar av vita blixten? /D Quote
NisseNord Posted May 9, 2005 Report Posted May 9, 2005 Får väll ge rätt för det då jag ej vet exakt benämning själv, jag brukar då kalla dem skidbindningar Quote
dave.hugo Posted May 21, 2005 Report Posted May 21, 2005 Eftersom det har gått 12 dagar sedan rätt svar så lägger jag upp en ny bild... Vad kan detta vara tro??? Sug på den ni Quote
Recommended Posts