Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ja, och granattillsatsen hade du fått blindavfyra. Eller hur va det? :wub:

@Softfeel

@Darkstar

Trist att vi inte sprang på varann.

The Swede :ph34r:

Posted
Ja, och granattillsatsen hade du fått blindavfyra. Eller hur va det? :ph34r:

*Viker mig av skratt*

Jösses Dahlberg, det är inte lätt när man är häftig!

Info: Mycke internt skämt ang om vad Dahlberg utbrast efter anhörigdan på P4...

Posted (edited)
Hehe... kom på en rolig sak... ville man pilla på vapen, så var man på fel ställe...

På P4 hadde dom AK5, AK5B, Kulspruta 58, GRG och P-skott...

På T2 hadde dom AK5, AK5B, AK5 med granattilsatts, Kulspruta 58, Ksp 90, GRG och P-skott...

Men så fanns ju alla underbara vagnar ,O och möjligheten att skjuta lösplugg, även om man bara fick 3 st, förra året var det 5...

Nu måste jag räkan ut hur man kan få tag på en billig Patg203...

Ja, jag hörde att nån fick blindavfyra en granatkastartillsats på T2 dagen... :baskerPa:

:D

Anonymerik

Edit: HE he he.. fler än jag som högg på den :D

Edited by Erik_G
Posted
Ja, och granattillsatsen hade du fått blindavfyra. Eller hur va det? :baskerPa:

*Viker mig av skratt*

Jösses Dahlberg, det är inte lätt när man är häftig!

Info: Mycke internt skämt ang om vad Dahlberg utbrast efter anhörigdan på P4...

Det var mer än vad du fick :P

Posted
<snip>

@Softfeel

@Darkstar

Trist att vi inte sprang på varann.

Ja, det var trist. Men det kommer nog fler tillfällen. Träffade många av mina gamla arbetskamrater men inte de jag letade efter. De höll sig väl borta...

Jag kommer att lägga upp mina bilder på min sida på måndag. Om det är nån som vill ha dem så är det bara att kopiera och använda hejdlöst, om jag får en liten rad på sidan motsv.

Posted (edited)

Kommer snart med ett gäng bilder från P4 (384Mb närmare bestämt), ska bara skala ner dom lite (3M pixel är liiiite stort för alla modemriddare).

Blev f.ö smått överraskad när ett av mina gamla befäl hade gått och blivit Bataljonchef/Mj. Han var "bara" löjtnant när jag hade honom.

:lol: xteam

Edited by xteam
Posted
Antingen så hade de lånat in massa grejer, eller så använder de helt plötsligt Kulspruta 90, AK5B, GRG och granattillsatsen till AK5 på T2. Usch vad sugen jag blev på att dra av ett band med 58:an gulliga lillasyster.

Kulspruta 90 fanns redan förra året på T2 (02/03), vi på NBC Pluton hade 2 st liggandes i våran kasun under rätt många månader. Dock så fick ingen utbildning på dom, för det fanns inte utbildat folk för det. Fint sätt att utnyttja materielen på, verkligen. Så varje gång vi hade strid och behövde KSP så fick vi låna in skyttar med Kulspruta 58 från grannplutonen.

Posted

Det låter lite konstigt, Ledningsplutons löjtnant tillika asiatiskt muskelberg Tyr**** har mig veterligen utbildning på Kulspruta 90, amfibieräv som han är. Hade man velat utbilda er på dem så hade han nog gärna styrt upp det.

Sprang för övrigt på honom inne i D-hallen på regementets dag. Blev positivt överraskad, ett handtag och ett "tjena" var ju inte precis vad jag hade väntat mig. :)