Nimitz Posted September 7, 2003 Report Posted September 7, 2003 Nu drar d ihop sej, mönstrar nu på fredag. Frågor om bassäk/säkpluton sjö. *Hur hårt är det fysiskt? Gärna exempel *Hur hårt är det psykiskt? *Vad består vattenfysen av? Har hört diverse skräckhistorier om halvdränkta vpl. *Vilka olika befattningar kan man hamna på som PB-uttagen? Har förstått att det inte är enbart patrullchef. *Är det en ytbildningsom ni rekomenderar? Har även funderat på FBS Pansarskytte stadsskytte o kanske strv/Vagnchef Vill ju helst ha lite o inte nåt stabsgöra Quote
Fbj972 Posted September 7, 2003 Report Posted September 7, 2003 Det har sagts förr... SÖK i forumet! Lycka till! Quote
Nimitz Posted September 7, 2003 Author Report Posted September 7, 2003 får bara upp en hel*etes massa trådar om bassäkhatten... Quote
Forumsledning Kimster Posted September 7, 2003 Forumsledning Report Posted September 7, 2003 http://forum.SoldF.com/in...=5569&hl=bassäk Quote
Pang Posted September 7, 2003 Report Posted September 7, 2003 har du brillor kan du glömma det, jag brast på den punkten, enda punkten.. *snyft* ville så gärna juh... Quote
Panzerfaust Posted September 8, 2003 Report Posted September 8, 2003 (edited) har du brillor kan du glömma det, jag brast på den punkten, enda punkten..*snyft* ville så gärna juh... Nja... nu vet jag inte om "brill fri" är krav... men jag VET folk som fått tjänster med "handikapp" som andra haft men inte fått samma tjänst pga av handikappet... Beror ju lite på vem man pratar med. Och kön i vissa fall... Vet ett antal FBU/U som inte fått platser alls även fast dom hadde bra resultat... dom träffade samma mönstrings förättare, som tydligen va emot såna... Edited September 8, 2003 by Wittman Quote
Nimitz Posted September 9, 2003 Author Report Posted September 9, 2003 d e igentligen vattenfysen som ja nästan måste ha ett svar på vad den består av..I storaa drag. Alltså typ om d e mycke långdistsim eller kapacitet under vattnet d e ute efter.. Quote
Forumsledning Kimster Posted September 9, 2003 Forumsledning Report Posted September 9, 2003 Varför MÅSTE man ha reda på nått sånt ? Ledtråd: Skulle det finnas nån på forumet som nu visste exakt vad som görs på basäk skulle han ändå inte tala om det. Mönstra och prata med dom på pliktverket. De må inte ha alla rätt men, de kanske ge mer svar än här. Vissa saker MÅSTE man inte veta. Hur vet jag detta ?.. tja... låt mig säga att jag massa små fåglar som viskar i mitt öra rätt ofta.. Quote
Panzerfaust Posted September 9, 2003 Report Posted September 9, 2003 Personligen tror jag du är ute och cyklar om du skall välja tjänst efter hur långt man simmar eller hur djupt man dyker... sen kan jag tro att det varierar... men lägger man ihop ett och ett så får du nog räkna med att det är mer vatten fys än du gjort förut. Quote
tunnan Posted October 3, 2003 Report Posted October 3, 2003 Ligger numera som pb på bassäk/ säkpluton sjö. kan informera om att kimster har helt rätt....vissa saker är bäst om de hålls i bakgrunden.. Quote
Recommended Posts