Lasse.J Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 är det någon som har testat det här, http://www.lasertagsweden.se/
Lord Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 Nej men verkar dock satans kul!! måste testas nån gång!
Runningback Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 nae, men det verkar ju heltklart coolt!
Tivaljör Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 vad dom rackar ner på paintball i filmen då.... "det gör så ont i paintball, att folk som blir träffade får så ont så att DE KAN SKJUTA TILLBAKA! OCH DÅ KAN DE BÖRJA SLÅSS!" ger man sig in i leken, får man väl leken tåla ?
Cinnes Posted August 10, 2003 Report Posted August 10, 2003 Testade något liknande i england när jag var där på språkresa för några år sedan. Det var skitball! Vapnen lät kanske inte så jätte realistiskt och man var tvungen att gå till en dommare o bli "återupplivad" när man dött, men i övrigt var det skitkul! En liten miss bara... Dom enda sensorerna som fanns när jag spelade var på hjälmen man hade på sig... Detta underlättade ganska kraftigt för fusk då många bara tog av sig hjälmen och lade den under sig så de inte kunde bli träffade... Verkar vara samma sak här....
Torak Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 I England har vi bada LaserQuest och Quasar, bada ar lite skoj. Har dock lange velat hitta nagonstans dar det ar mer realistiskt (utan neonfarger vore t ex en klar forbattring), t ex med los am (eller i a f battre ljud) och rekyl.
zaitoh Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Har dock lange velat hitta nagonstans dar det ar mer realistiskt (utan neonfarger vore t ex en klar forbattring), t ex med los am (eller i a f battre ljud) och rekyl. eh, tror det kallas SIM-FIRE! :P
Torak Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Jo, men det kan ju svida... Testade nagot lite skoj pa Eurosatory, liknande Simfire. Det var "riktiga" patroner, med krut, som skot ut kulor liknande airsoftammunition; fanns aven med fargkulor typ paintball. De var riktigt skoj att leka med.
zaitoh Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 vad är det? var finns det (detta Eurosatory alltså)? vill prova!
106 Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Kan det vara FX-ammunition ni menar. Används i vanliga vapen för övning, eller exempelvis Glock 17T.
Guest Lt. payne Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Kan det vara FX-ammunition ni menar. Används i vanliga vapen för övning, eller exempelvis Glock 17T. Ser ut som ett läppstift för kvinnliga möpar..
Dies irae Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Ser ut som ett läppstift för kvinnliga möpar.. Lt. payne: Lottakåren då? Detta spelet verkar kul... Paintboll är oxå skitball.....
Torak Posted August 11, 2003 Report Posted August 11, 2003 Kan det vara FX-ammunition ni menar. Används i vanliga vapen för övning, eller exempelvis Glock 17T. Nja, FX ar det inte. Den jag sag hade krut som drev en liten stalkula att fjutta ivag en liten plastkula. Minns att de pratade om Simunition och Simfire, men minns inte om det var som jamforelse eller inte. @Zaitoh: Eurosatory ar vapenindustrins "trade show", vartannat ar lite utanfor Paris. Jag var dar som representant for Largs Systems Ltd, farsgubbens konsultfirma, som jobbar med lite av varje. Jag vet inte sa mycket om sant, jag ville bara dit och pilla pa vapen.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.