Jump to content

Byggmodeller

109 Eken

Recommended Posts

Posted

När jag var yngre ägnade jag mycket tid åt denna ädla hobby men det har legat i träda nu i ca 5 år.

Nu har det börjat klia i fingrarna igen och jag skulle vilja ha lite tips från ngn vänlig själ här om t ex hemsidor, butiker, byggtips o dyl.

Tack på förhand 109 Eken :huh:

Posted

Vilken typ av modeller är det du tänker på??

Är det plast så finns ju IPMS Stockholm som har en bra sida med artiklar och forum. Det finns ju en del byggare utöver undertecknad på detta forum. Ingen nämd ingen glömd men jag har sett minst 2 st varav en blågul :huh:

Andra byggmaterial är jag sämre på men någon annan hjälper säkert till.

PS. Bifogar en länksida också.Links

Posted

Trevligt med fler som gillar denna hobby.

Vad gäller hemsidor så finns det flera bra.

Tittar vi på svenska sidor så är det först och främst IPMS Stockholm Det är mer en portal med diskussionsforum, artiklar, byggtips etc.

Nu vet jag ju inte vad du gillar att bygga men eftersom jag är pansarbyggare så blir det lite såna sidor jag länkar till.

PLASTIC WARFARE En svensk sida som drivs av Erik_G där även jag bidragit lite.

Internationellt så kan jag rekommendera följande:

Missing Links

Armorama

Behöver du länkar? Sluta leta, här finns dom:

Scalemodelindex

The Swede

The Swede´s Armour Page

EDIT

Där var man pucktvåa på några länkar. :huh:

Posted
Nu har det börjat klia i fingrarna igen och jag skulle vilja ha lite tips från ngn vänlig själ här om t ex hemsidor, butiker, byggtips o dyl.

Bor du i sthlm så är ju Wentzels och Tennsoldaten Hobby två bra affärer att besöka...

Posted

Jo de va ju plast jag tänkte på, va lite luddig kanske.

Tack för alla länkar, dom va väldigt bra. Nu fattas bara ekonomin för att införskaffa grejorna (bilskrället havererade idag) :dong:

Är det inte nån som bor i Linköping, har för mig att det finns en affär på Djurgårdsgatan, är den nåt att ha?

Posted

jag bor där. har inte bott här så länge dock och hittar knappt någonting. om inte warhammer-figirer från tradition funkar...?

är faktiskt jävligt lockande att fixa ngn helsjuk samling gubbar för att ta med till terängskissen. ett gott jävla asgarv sitter fint ibland när det behövs som mest....

<OBS>

jag är seriös! finns det några lätta som håller bra? (tänkt på legogubbar....)

</OBS>

Posted

Om du älskar att konvertara figurer så är Warhammer ett mycket bra val. Vissa personer gör utormodentligt vackra modeller. Eller bygga enorma armèr för att rensa Imperiumet från dess fiender

ec.jpg. Emperors Champion

Det bästa är att du kan leka med dem. Fast det är en något dyr hobby. Fast ack så kul man kan ha.

Fler bilder kan hittas här:

Space Wolves and Tau

Portent WH40K Gallery

Games Workshop Online Store

Posted

Är det någon som vet vart jag kan hitta detaljerade vapenbyggsatser i skala 1:1? det fanns ju på Hobbex på den gamla onda tiden, men nu är det rökt att hitta nå't... i allafall där jag letat..

Någon som vet?

:angry:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...