Jump to content

Stabstält


Strix

Recommended Posts

Har köpt ett stabstält och undrar om någon har en beskrivning eller om det står i någon bok typ Soldf.

 

Hört av vissa personer att man monterar upp det på en ställning, vet ej om detta är sant.

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv ett stabstält 22, ett kanontält att ha med sig när man är flera och kan transportera det. Tälte är mycket enkelt att montera, sätt upp ståställninge (om du har en, annars är det kört) Häng på duken. på stålställningen längst ner finns det piggar här skall duken träs på, i med kaminen och sätt upp ingången klart..... Det var väl lätt :)

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte mitt på Bärebergs järn och maskin. Jag tror att dom har stabstält 32 också Vad angår stabstälten att sova i så funkar det alldeles ypperligt, mycket bättre än 20 och 12 tälten. man har fönster (blir inte sä jävla mörkt) ståhöjd nästan ända ut i kanterna och man har en entre (kanonfint att ha när det regnar).

 

Lite roligt var det när jag köpte mitt, han hade precis fått in dom första då och han visste inte hur dom såg ut. Jag sa till honom att jag ville ha ett tält och jag kunde sätta upp det åt honom så att ha fick se hur det såg ut, innan vi gjorde detta så frågade jag vad han skulle ha för tältet. Jag vell no ha enna 3 å 5 för na sa han. sagt och gjort upp med tältet, hans kommentar var ååå fan ett sånt här tält kan jag ju sälja för 10000 kronor.....

Jag betalde 3500 för mitt sen höjde han priset på dom andra.......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...