Radiomannen Posted January 18 Report Share Posted January 18 Någon som vet om det finns en stålhätta på de nya M90 Bertil kängorna. Jag har inte lyckats lista ut det men det känns inte som det. Vet i och för sig inte så mycket om kängor och stålhättor, men min gissning är att det endast är pansar -och flygförband som har det då de arbetar med tyngre utrustning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiomannen Posted February 4 Author Report Share Posted February 4 Jag hittade svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
27Kilo Posted February 7 Report Share Posted February 7 Vad var svaret? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiomannen Posted May 4 Author Report Share Posted May 4 27Kilo, Jag läste att det endast är vissa förband som har stålhätta av stål. Andra har väl något slags gummi eller liknande för att ge ett visst skydd mot olika faror. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
polman1 Posted May 6 Report Share Posted May 6 On 5/4/2025 at 2:16 PM, Radiomannen said: 27Kilo, Jag läste att det endast är vissa förband som har stålhätta av stål. Andra har väl något slags gummi eller liknande för att ge ett visst skydd mot olika faror. Borde vara alla som kör truck, lagkrav. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts