Forumsledning henke Posted October 27, 2024 Forumsledning Report Posted October 27, 2024 Vi på SoldF är glada att kunna meddela att vi har upprättat ett samarbete med Skalman.nu. I över 20 år har Skalman.nu varit en plattform för engagerade diskussioner om historia och erbjuder en mängd intressanta trådar som sträcker sig från förhistorisk tid till nutida händelser. För inbitna SoldF:are kan forumet Sveriges militär från 1925 till idag vara av särskilt intresse, men det finns mycket mer för den som är intresserad av övrig militärhistoria. SoldFs styrka främst ligger inom nutida materiel, vilket vi tror kommer att komplettera Skalmans djupgående historiska perspektiv på ett utmärkt sätt. Vi ser fram emot ett givande samarbete För att utforska deras diskussioner, besök gärna Skalman.nu. /Henke - BlåGul 1 Quote
Perman Posted October 28, 2024 Report Posted October 28, 2024 (edited) Det blir nog ett spännande samarbete. Den samlade kunskapen som finns på Skalman forumet är enorm. Det finns utan tvekan väldigt många som är väldigt kunniga även på soldf, men tyvärr så ser man eller läser nåt från dessa mer sällan än vad man gör på Skalman kan jag tycka som är medlem på båda forumen. Dock har jag varit betydligt mer aktiv på soldf de senare åren kan jag erkänna. /Per Edited October 28, 2024 by Perman Quote
Hans S Posted October 28, 2024 Report Posted October 28, 2024 Av någon lustig anledning tycker jag också det är bra. Jag är då tvärtom, betydligt mer aktiv på Skalman än här. Men av ren nyfikenhet, kan ni som är medlemmar också på Skalman anmäla er? MVH Hans Quote
Recommended Posts