Jump to content

Recommended Posts

Hittade detta provexempel på lumpen.nu under inskrivningsprov!

Logik

Med ledning av texten till varje fråga löser du uppgifterna i denna övning. Klicka i rutan vid det riktiga svaret.

Om summan av antalet ord i denna mening är större än antalet bokstäver i det fjärde ordet i meningen, markera då rutan med nej. Markera i annat fall tredje rutan.

blå nej röd ja

Rätt svar: Alternativ 2 (Nej)

Är det bara jag som är urkass på logik eller är detta verkligen ett riktig exempel på snubbeltråd för de mönstrande! :huh:8-/:((

Mvh Björkis 0:):banana

hmm... 7 bokstäver i fjärde ordet och 30 ord i hela meningen, alltså fler ord i meningen än bokstäver i ordet = svaret: Nej

inget fel där inte :P

edit: ja jävlar... är ute och cyklar med 30 ord i meningen... missade den där lill grejen som kallas punkt :banana0:)

Edited by bäfver

Guest Fågel Fenix
PotatoChip.jpg

"Om antalet räfflor överstiger den procentuella fetthalten per 100 gram ställ dig då upp och säg -Jag skall bli kustjägare!- om antalet räfflor är mindre än fettet sitt då ner och titta på datorn = du blir systemtekniker"

:):D

Framtidens mönstring. Antigen Jägare eller systemtekniker! nothing in between :-(

Dessutom är det många fler frågor så man tröttnar efter ett tag. Tidspressen under inskrivningsprovet kan göra det lite stressigt ibland särskilt när man inte vet när tiden för hela provet är ute. Finns inget som visar den totala tiden utan man får ha koll på klockan istället. Kan va bra att tänka på.

Vad jag minns av det så var det skitenkelt, lyckades man inte skriva en minst en sjua på det så kunde man knappast knyta sina skor själv.

Var mest att översätta 2d bilder till 3d och vise versa (ritningsläsning alltså), samt något med vilken vinkel en boll studsar mot en vägg och lite småtjafs med talserier.

Men detta var då 1992, så förhoppningsvis är det ett nytt prov numera.

Jag har förstått det som att provet anpassas för att ge en någorlunda normalfördelning utav resultaten, dvs flest 5:or och ungefär lika många 7:or som 3:or.

Fick en nia och tyckte själv att den mest krävande delen var 3d-testet på tid (tärningarna). Hittade dock en metod som fungerade. Jag kan däremot tänka mig att många inte hinner med det och sumpar den biten.

Edited by 1317

Finns statestik på hur snittet ligger på pliktverkets sida.

Snittet har jag för mig på inskrivningen ligger runt 4,5 vilket låter rätt lågt.

www.pliktverket.se har allt om mönstringen,

Har kollat upp det nu snittet var 5,1 inte 4,5.

Ser man på statestiken över hälsoläget har antalet A klassade mönstrande minskat

från 38,4 % 1998 till 27,8 % 2002.

Kvinnorna hade dessutom ett högre snitt än männen med 5,8 i inskrivningsprovet i snitt.

Deras styrke snitt låg dock på 2,1 mot männens 5,8.

Edited by 1MPJ