Jump to content

Recommended Posts

Posted

@BJK

Självklart borde jag kommit ihåg det. :((

De flesta andra frågor fick jag svar på i .exe-filen. Den var mycket informativ och bra tycker jag.

Med andra ord tar jag tillbaka min tidigare ståndpunkt och hävdar motsatsen. Får skylla på att jag höll på att ladda ner exe-filen när jag skrev inlägget. Jag tog alltså inte reda på alla fakta i förväg, fel av mig. :blink:

• 1 year later...
Posted (edited)
OT/ Kan det möjligtvis ha varit en stor Mercedez benz ambulans? Det finns en sån i sthlm som är utrustad för att kunna transportera Intensivvårdspatienter mellan olika sjukhus och även hjälpa till vid olika katastrofer. /OT

Där finns sånna över allt Här Finns lite bilder å onfo om dom "stora" amuna.

Njae den jag tänker på är mycket större den är alltså byggd på ett riktigt lastbilschassi och ska tydligen vara den enda i norden, Brorsan är förare på den så jag ska kolla om han har några bilder.

Nu är vi lite utanför ämnet här men så för att återgå till den ursprungliga topicen så undrar jag om den här nya BV 206:an kommer finnas på alla flottiljerna eller är den one-of-a-kind

//toMPa :baskerPa:

Det ni snackar om är en s.k "MICU", eller "Mobile Intensive Care Unit", Alltså en intensivvårdsavdelning på hjul.

Man kan ta respiratorbundna patienter, kort och gott.

Jag hade lyckan att få åka med ovan nämnda "lastbil" under min praktik. Den var mycket mysig. Dock så är det inte den enda "micun" i norden, det är dock den största. Det finns varianter som dom kör i hercules, dom är alltså mindre. Typ amerikanska ambulanser "ungefär."

micu

Info om MICU

liten micu

Amerikansk micu. En liknande finns i garage i sthlm.

Hittade inte något mer intressant. :(

Edited by skaya