Jump to content

Bärmes till RA180-fäste

GolfPapa

Recommended Posts

Hej!

Har ett intrikat problem och hoppas att någon här kan hjälpa till att lösa det. Fästet till RA180 ramen har mindre öglor än vad RA145/ 146 hade. Resultatet blir att det verkar som att det finns två sorters bärmesar; en utan midjebälte till RA145/ 146 med grövre ram och en med mindre ram med midjebälte till RA180.

Efter att ha jagat runt i kompaniet, instruktionsboken till RA180 samt en del googlande kan jag bara inte hitta något M-nummer på varken bärmesen till RA145/ 146 eller RA180.

1. Stämmer det att det finns två sorters ramar/ bärmesar?
  2. Vilka M-nummer har i så fall respektive ram/ bärmes?

On 11/17/2020 at 9:10 AM, GolfPapa said:

Hej!

Har ett intrikat problem och hoppas att någon här kan hjälpa till att lösa det. Fästet till RA180 ramen har mindre öglor än vad RA145/ 146 hade. Resultatet blir att det verkar som att det finns två sorters bärmesar; en utan midjebälte till RA145/ 146 med grövre ram och en med mindre ram med midjebälte till RA180.

Efter att ha jagat runt i kompaniet, instruktionsboken till RA180 samt en del googlande kan jag bara inte hitta något M-nummer på varken bärmesen till RA145/ 146 eller RA180.

1. Stämmer det att det finns två sorters ramar/ bärmesar?
  2. Vilka M-nummer har i så fall respektive ram/ bärmes?

På min tid fanns det inte någon bärmes till RA145  (åtminstone fick vi aldrig se någon) - utan man använde ryggsäcksmesen (ryggsäck 35LK). Man satte radion på mesen och själva säcken utanpå. 

Edited by martinator

• 2 weeks later...