Jump to content
Sign in to follow this  
Perman

F-15 plan från US Air Force har kraschat i Nordsjön

Recommended Posts

Amerikanskt stridsflyg har störtat i Nordsjön

Rapporter finns om att ett av tre andra planen i gruppen landade med spräckt cockpit. Även om rök från ena motorn på ett annat. Piloten saknas ännu. Räddningsoperation under gång utanför Skeghead i Skottland med både flyg, helikoptrar och båtar.

US Air Force F-15C fighter jet crashes in North Sea  

UPDATE Pilotens kropp har nu hittats meddelar RAF Leakenheath. R. I. P.:

Body of pilot found after US Air Force F-15C fighter jet crash off coast of England  

/Per

Edited by Perman
  • Thanks 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By griffon
      "The Pentagon is planning to request $1.2 billion for 12 Boeing F-15 X fighter aircraft..."
      https://about.bgov.com/news/pentagon-to-seek-1-2-billion-for-new-boeing-f-15-fighters/
    • By sten tecknare
      Det var länge sedan jag lade in någon på forumet. Jag kan ju inte låta bli att åka till "Flying Legends" på Duxford England, med lekkamraterna i SFF. Det brukar ju bli någon teckning varje gång. Denna gång inspirerades jag av en P 40 Kitty Hawk. Rena harmoniska linjer som flyger värmer ett flygar- och tecknarhjärtat. Ett av mina första flygminnen, som lämnade efter ett stort intryck, var filmen "De Flygande Tigrarna". Jag måste ha kommit in på något sätt, för jag tror den var barnförbjuden. Egentligen skulle väl denna P 40:a ha ett hajgap som den riktiga "Flygande Tigern., Men jag vill vara rättvis mot det jag såg, så det blev en bevingad dödskalle i nosen och en pinuppa på stjärten. Så håll till godo alla flygintresserade och ni är många det vet jag. Gå med SFF (Svensk flyghistorisk förening) om ni inte redan är med. Sveriges mest prisvärda förening påstår jag. Säg gärna att jag värvat er. Mer flyg på min hemsida www.stentecknare.se

• Guest
      By Guest
      Nån som vet när den kommer komma i tjänst??
      Det verkar ju so dom bara sjuter upp det först sa dom 2001 sen 2004 sen 2007 tror till å med att dom har sagt 2011 men det är ju skit sent kan inte stämma.
      Och har dom fortfarande bara 2 prototyper??
    • By vikingman
      En Bombardier Global Express E-11A tillhörande USAF kraschade 13.10 lokal tid måndagen den 27 januari i provinsen Ghazni, Afghanistan. Platsen ligger 130 km sydväst om Kabul. 
      Samtliga fem ombord verkar ha avlidit. Orsaken till kraschen är inte känd.

USAF hade fyra E-11A innan flygkraschen. E-11A tjänstgör som elektronisk sambandscentral och är särskilt lämpat för det med på grund av dess maximala flyghöjd, 15 545 m och långa räckvidd 11 390 km.

https://www.militarytimes.com/news/your-military/2020/01/27/us-army-investigating-plane-crash-in-taliban-held-area/
      https://www.bbc.com/news/world-asia-51264744

Källa: Wikipedia

• Create New...