Jump to content

Midnight Sun Airshow

Shoulder

Recommended Posts

Jajamän, jag var där. Inte så jättelänge då min chaufför var tvungen att dra och byta bromsskivor på bilen, men.. När flög F16? Vi drog när något som liknade Gripen flög runt, fyra stycken plan var det iaf :angry: Därefter en hercules tyckte jag det såg ut som.. Efter det har jag absolut ingen koll på vad som flaxade omkring. Jag blev nog faktiskt mest imponerad av helikopteruppvisningen, och det hemmasnickrade planet.

Var där men såg inte hela programmet. Höjdpunkterna var enskilda uppvisningarna av JA37 och Gripen. Gripen flyger bättre, men det går inte att slå Viggens rena brutalitet.

Som en kul anekdot så satt jag bredvid några belgare under Viggens uppvisning. De var väl måttligt imponerade när den var i luften. De flyger ju trots allt F16 själva. När sedan 37:an går ner och landar med full reversering, vänder och sedan startar med full ebk så hänger deras hakor typ "kan man verkligen göra så där" :angry:

Guest J-Star
Var där men såg inte hela programmet. Höjdpunkterna var enskilda uppvisningarna av JA37 och Gripen. Gripen flyger bättre, men det går inte att slå Viggens rena brutalitet.

Som en kul anekdot så satt jag bredvid några belgare under Viggens uppvisning. De var väl måttligt imponerade när den var i luften. De flyger ju trots allt F16 själva. När sedan 37:an går ner och landar med full reversering, vänder och sedan startar med full ebk så hänger deras hakor typ "kan man verkligen göra så där"  :angry:

Du menar när Viggen gör så här? :winner:

/J

Jag jobbade på F21 under hela veckan och vill påstå att både F16 och F18 fegade lite på själva flygdagen, när dom tränade tidigare på veckan så tog dom i ännu mer :D

men grymmast av alla var ju Draken!!! ballaste saken som nånsin tagit luft!

P.S fick även se F15 i luften och kan säga att de är ett hyfsat grymt bygge... förmodligen det manligaste motorljud jag hört!!!! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...