yuppi8 Posted March 8, 2016 Report Share Posted March 8, 2016 Hej! Jag håller då på att fixa intyg om att jag inte behöver astmamedicin då jag berättade om det vid prövningen och de satte "ej behörig" på mig. Jag är 99% säker på att jag kommer kunna fixa ett intyg för läkaren har gjort tester på mig och ser ingen astma men behöver göra ett sista test, (spirometri) vilket kan ta 1-2 månader innan jag får göra. Det jag undrar då är hur snabbt platserna brukar försvinna? Jag vill helst bli Basskyddssoldat hos marinen i Karlskrona men det står "fåtal platser kvar" just nu, samma sak på markstridssoldat-utbildningen hos P7. Ifall det blir att jag får reservplats till och med, är det väldigt liten chans att jag kommer in eller brukar man komma in ändå? Har väldig panik då jag inte kan skynda på mina tester. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted March 8, 2016 Report Share Posted March 8, 2016 Hej! Jag håller då på att fixa intyg om att jag inte behöver astmamedicin då jag berättade om det vid prövningen och de satte "ej behörig" på mig. Jag är 99% säker på att jag kommer kunna fixa ett intyg för läkaren har gjort tester på mig och ser ingen astma men behöver göra ett sista test, (spirometri) vilket kan ta 1-2 månader innan jag får göra. Det jag undrar då är hur snabbt platserna brukar försvinna? Jag vill helst bli Basskyddssoldat hos marinen i Karlskrona men det står "fåtal platser kvar" just nu, samma sak på markstridssoldat-utbildningen hos P7. Ifall det blir att jag får reservplats till och med, är det väldigt liten chans att jag kommer in eller brukar man komma in ändå? Har väldig panik då jag inte kan skynda på mina tester. Tack! Ta det lugnt, de är ju inte så att du bara har en chans i livet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xooz Posted March 8, 2016 Report Share Posted March 8, 2016 Troligen kommer de flesta platser som nu finns vara fyllda om ett par månader, men som sagt så kommer det fler chanser. FM lägger upp platser lite då och då, verkar det som, även om det kommer upp flest under höst/vinter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yuppi8 Posted March 8, 2016 Author Report Share Posted March 8, 2016 Visst, det stämmer ju. Men är ändå orolig för det är detta jag vill och att vänta ett ytterligare år känns ju som en evighet även fast det inte är det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts