Jump to content

Recommended Posts

Posted
  • Befattningslön: Lön enligt FM avtal

Så står det när FM annonserar efter folk, i detta fall till utlandsstyrkan. Men vad innebär det exakt i kronor? Var finns detta "FM avtal" så man kan läsa vad det innehåller? Jag har sökt men inte hittat några aktuella avtal och siffror.

Posted

Det finns så kallade löneboxar med min/max-lön för tjänsterna så ersättningsnivåerna kan variera lite.

Posted

När man tar in folk utifrån får dom en befattningslön. Den är högre än en vanlig soldat har men det blir inga tillägg (1,3X och liknande). Var man hittar allt det där har jag ingen aning om, antar att du får reda på det när du söker. Om man inte ändrat det här senaste åren förstås...

• 3 weeks later...
Posted

När man tar in folk utifrån får dom en befattningslön. Den är högre än en vanlig soldat har men det blir inga tillägg (1,3X och liknande). Var man hittar allt det där har jag ingen aning om, antar att du får reda på det när du söker. Om man inte ändrat det här senaste åren förstås...

http://jobb.forsvarsmakten.se/siteassets/filer-och-dokument/pdf-och-worddokument/formaner-och-villkor/20130429_villkor-vid-en-militar-insats-utomlands_1.pdf