Jump to content

Då var det gjort...

Cloudbuster

Recommended Posts

Posted

Jaha, så då var det äntligen gjort, efter 2 månaders prat om det.

Vi skulle gå till skolan.

Sträckan var Trelleborg - Malmö, vilket blir 4 mil pga av omvägar. Skolan började kl 0845 så vi var tvungna att börja gå kl 0330.

Det tog 4h och 20min innan vi var frame.

Packningen var på 7-8kg, pga bärbardator, böcker m.m. B)

Jag vet inte riktigt varför jag skriver detta här, men man vet inte alltid vad man gör... :):camo:

Posted

4 mil på 4 timmar och 20 minuter är väldigt bra tempo. Gratulerar, tog ni pauser eller gick ni hela tiden? Själv skulle jag nog inte orka gå 4 mil så fort. Lessen om jag verkar skeptisk.

Posted

ni mpste ha hållit ett bra tempo...sista jag var ute så gick vi 3.5 mil med 20kg:s packning på 5:30...ungefär...

(hade skit ont i fötter och axlar efteråt...ska gå samma sträcka nu till helgen igen)

plåga = kul

Posted

Vi pausade bara en gång (5min) eftersom vi trodde att vi skulle komma mycket för sent. Sista 2km så halv sprang vi.

Det gjorde ont i fötterna efteråt, det värkte lite i axlarna och man kände inte sig så fräsch i klassrummet. :camo:

Posted
Vi pausade bara en gång (5min) eftersom vi trodde att vi skulle komma mycket för sent. Sista 2km så halv sprang vi.

Det gjorde ont i fötterna efteråt, det värkte lite i axlarna och man kände inte sig så fräsch i klassrummet.  :camo:

det kan jag tro...men det känns helt underbart när man har klarat av en sådan där strapats...eller?

Posted

Det gick lite tungt i skolan den dagen, det var fredag och vi slutade halv fyra. :P

Men vi är inte klara än, just nu funderar vi på vad nästa utflykt ska bli. Förslag? :unsure:

Posted
Det gick lite tungt i skolan den dagen, det  var fredag och vi slutade halv fyra. :P

Men vi är inte klara än, just nu funderar vi på vad nästa utflykt ska bli. Förslag?  :D

imorgon? bästa att passa på när man har kommit igång...väntar man förlänge så försvinner suget och då väntar man lätt några dagar/veckor till...

Posted

Det hade aldrig jag klarat !

Varför tog du inte 146 ( bussen mellan malmö och TRBG)?

:winner:

Posted
Jag gick 30 km i helgen med 15 kg. Relativt snabbt marschtempo med rast om 3x10. Tog närmare 5 h.

Casca

Bara att inse Casca; du börjar bli gammal! :winner:

Inte lika enkelt att hänga med dagens hurtiga ungdom.

(iofs är det sistnämda jävligt variabelt....)

Posted
Jag gick 30 km i helgen med 15 kg. Relativt snabbt marschtempo med rast om 3x10. Tog närmare 5 h.

Casca

Bara att inse Casca; du börjar bli gammal! :unsure:

Inte lika enkelt att hänga med dagens hurtiga ungdom.

(iofs är det sistnämda jävligt variabelt....)

Sant.

30 års krisen är uppenbar.

:winner:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...