Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sökt efter liknade länkar men har inte hittat någon.

Nu plockar jag ut iPhone nr 3 efter olyckor. 1 krosskadad, en fuktskadad(tappad i havet) och en som fått skit i sig(det värsta är att jag faktiskt är försiktig med mina telefoner, men lider av otur och fumlighet...). Som tur är har jag drulleförsäkrning, men det börjar bli dyrt nu med självrisken... Så nu måste jag inskaffa ett bra case! iPhone 4 är hal som en ål.

Jag har hittat två fodral, och dem jag har hittat är Griffin Survivor och Otterbox deffender. Ingen av dem är vattentäta men Griffin ska kunna ta emot redigt med regn ivf, vilken är ett stort plus. Prismässigt ligger dem ung. lika, uppbyggda på ung. samma sätt. Och dem blir bägge ung. lika stora som en tegelsten...

Otterbox defender

Griffin Survivor

Så är det någon som har någon utav modellerna, eller finns det fler cases som rekommenderas?

OBS

Jag har inget intresse av att veta om någon annan sorts telefon eller Android, utan bara vad det finns för bra cases till iPhone 4.

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Har otterbox defender till min gamla 3GS och till min 4, gillar dem skarpt. Stör mig inte att dem blir större. Det till iPhone 4 är mer slimmat än det till 3GS.

Inte vattentätt men stryktåligt, behöver jag vattentätt lägger jag hela paketet i ett Pelicancase.

Ingen erfarenhet av Griffins grejor.

Posted

Jag kör också med otterbox defender till min iphone 3gs, riktigt nöjd.

Den tål iaf lättare regn (har inte testat en riktig störtskur), ska jag ut nånstans där det är RIKTGT blött så går det att stoppa den i ett vattentätt fodral, typ ett sånt här: http://www.seaprodivers.se/shop/vattentt-mobilficka-large-p-611.html (vet inte om just det är tillräckligt stort för en iphone i ett defendercase, det är iden jag menar).

Hörde talas om ett vattentätt fodral med inbyggd gpsförstärkare på äventyrsmässan i våras, minns inte vad det heter. Men det var STORT och riktigt dyyyyyyyyrt.

I övrigt vet jag inte om något fodral som är både stötskyddande och vattentätt till iphone tyvärr

Posted

Sökt efter liknade länkar men har inte hittat någon.

Nu plockar jag ut iPhone nr 3 efter olyckor. 1 krosskadad, en fuktskadad(tappad i havet) och en som fått skit i sig(det värsta är att jag faktiskt är försiktig med mina telefoner, men lider av otur och fumlighet...). Som tur är har jag drulleförsäkrning, men det börjar bli dyrt nu med självrisken... Så nu måste jag inskaffa ett bra case! iPhone 4 är hal som en ål.

Jag har hittat två fodral, och dem jag har hittat är Griffin Survivor och Otterbox deffender. Ingen av dem är vattentäta men Griffin ska kunna ta emot redigt med regn ivf, vilken är ett stort plus. Prismässigt ligger dem ung. lika, uppbyggda på ung. samma sätt. Och dem blir bägge ung. lika stora som en tegelsten...

Otterbox defender

Griffin Survivor

Så är det någon som har någon utav modellerna, eller finns det fler cases som rekommenderas?

OBS

Jag har inget intresse av att veta om någon annan sorts telefon eller Android, utan bara vad det finns för bra cases till iPhone 4.

Kör också med Otterbox defender till min iphone 4 fungerar riktigt bra. Använder inte själva hållare man kan stoppa den i för den har jag monterat i bilen. Därimot så jag telefonen i ett Otterbox fodral som är vatten och stötsäker. Den heter Otterbox 2000. Där i stoppar jag min iphone med Defender fodralet på. Då känner jag mig allfall riktigt skyddad. Den blir lite klumpig kanske men ska den skyddas för allt så :)

• 2 weeks later...
Posted

Det blev så att jag beställde både Griffin survivor och Otterbox defender. Det ena tar jag det andra min tjej så ska vi se vilket vi tycker är bäst.

Så, jag återkommer efter helgen med bilder och utvärdering.

På återseende!

Posted (edited)

Idag ramlade mina fodral ner i brevlådan, och efter lite pillande och testande gör jag en liten snabb recension om Griffin survivor och Otterbox defender.

När jag har dem i handen och känner på dem så är Otterbox klart smidigare och lite mindre, gummit är dock lite "klibbigare" än vad det är på Griffin survivor.

Bägge fodralen kommer med ett avtagbart clip, och clippet till Griffin survivor är smidigare än det som kommer till Otterbox defender.

Displayglaset är större på Otterbox defender än vad det är på Griffin survivor.

När det gäller den delen som är viktigast för mig, skyddet mot vädrets makter, damm och smuts så känns Griffin survivor som en klar vinnare. På griffin survivor är alla portar bakom gummi flärpar, i motsats till Otterbox defender som har en hel del öppna portar.

För vardagligt bruk i stan skulle jag använda mig av Otterbox, men ska man ut i skogen eller friluftsliv skulle jag använda mig av Griffin survivor.

Griffin survivor ska tydligen vara testat av amerikanska militären.

Bilder:

IMG_4942.jpg

Griffin Survivor överst, Otterboc defender underst.

IMG_4941.jpg

Clip

IMG_4929.jpg

[u]Griffin Survivor[/u]

IMG_4931-1.jpg

IMG_4932-1.jpg

IMG_4934.jpg

IMG_4940.jpg

IMG_4937-1.jpg

IMG_4938-1.jpg

IMG_4935-1.jpg

Edited by nsky_517
Posted

Otterbox Defender

IMG_4945-1.jpg

IMG_4946-1.jpg

Mac loggan är skyddat av glas

IMG_4947.jpg

IMG_4948.jpg

IMG_4949.jpg

IMG_4950.jpg

IMG_4951.jpg

Som man ser på bilderna är Otterbox gummit en magnet för damm...

/Nsky_517

Posted

Griffin <3 har haft den några månader nu.

Dock lyckades jag knäcka bälteshängaren när jag skulle ta av ryggsäcken två veckor sedan :(

och har man ett barn under ett år så fungerar gummit väldigt bra som bitrings ersättare när barnet vill bita på mobilen (ta av gummit först då saliv lätt går ner i headsetuttaget).

Posted

Har kört Griffin nu ett bra tag, survivor-modellen! Är mer än nöjd! Håller vad den lovar. Har haft med den ut i fält ett par gånger och det fungerar alldeles utmärkt. Den tål att man kastar sig ner i skydd på sten.

Vilken blev det för dig då? :)

Posted

Just nu testar jag Griffin. Min tjej var i skogen idag och plockade svamp och drog på Otterbox defender och hon tyckte det var ok. Lite "klumpigt" tyckte hon, men tyckte det kändes skönt att telefonen var lite mer säker.

Posted

Lite input/produktupplysning/recension:

Jag har kört med Otterboxen ett tag nu och jag är mycket nöjd. Den funkar hemma, i skogen och på jobbet. (Visst, telefonen blir dubbeltså tjock, men det är inga problem för mig i alla fall).

Jag har dock inte haft den med på grön verksamhet, men jakt och hundträning funkar den för i alla fall. Den har även stått pall vid diverse polisingripanden av varierande slag. Clipet som medföljer satt bra på min insatsväst i alla fall...

Det stora kruxet är just vattenskyddet, den tål lite stänk, men riktiga skurar är jag tveksam till. Jag har haft den i fickan vid löpturer i regn och det har den överlevt, men jag tvivlar på att den skulle överleva en riktig blöta. Ska man ut på böljan får man nog komplettera med något av de vattentäta skydden som bland andra Otterbox erbjuder.

• 1 month later...
  • 1 month later...
Posted

Nu har även jag beställt en Iphone 4. Frågor:

1. Har ni förutom extraskalet (typ Otterbox), även en "vanlig" extrafilm över skärmen?

2. Ni som även har ett (t.ex) Magpulfordral till era Iphone, hur väljer ni vilket ni använder? Är det ett finfordral, och ett utomhusfordral?

Posted

Lite input/produktupplysning/recension:

Jag har kört med Otterboxen ett tag nu och jag är mycket nöjd. Den funkar hemma, i skogen och på jobbet. (Visst, telefonen blir dubbeltså tjock, men det är inga problem för mig i alla fall).

Jag har dock inte haft den med på grön verksamhet, men jakt och hundträning funkar den för i alla fall. Den har även stått pall vid diverse polisingripanden av varierande slag. Clipet som medföljer satt bra på min insatsväst i alla fall...

Det stora kruxet är just vattenskyddet, den tål lite stänk, men riktiga skurar är jag tveksam till. Jag har haft den i fickan vid löpturer i regn och det har den överlevt, men jag tvivlar på att den skulle överleva en riktig blöta. Ska man ut på böljan får man nog komplettera med något av de vattentäta skydden som bland andra Otterbox erbjuder.

Efter en stridsskjutning tappade jag min i Iphone 4 med otterboxen på. Det var sent på kvällen när jag upptäckte att den var borta. Regnade hela natten. Inga problem med telefonen när jag hittade den dagen efter. Den låg ju inte i någon vattenpöl, men en natt på blöt mark och regn klarar fodralet.

Posted

Nu har även jag beställt en Iphone 4. Frågor:

1. Har ni förutom extraskalet (typ Otterbox), även en "vanlig" extrafilm över skärmen?

2. Ni som även har ett (t.ex) Magpulfordral till era Iphone, hur väljer ni vilket ni använder? Är det ett finfordral, och ett utomhusfordral?

Nej,för min del har jag inte haft det. Otterbox defender skalet har ett glas, eller rättare sagt en tjockare film i skalet redan som skyddar mot repor etc.

Jag har använt mitt Otterbox defender skal rätt mycket nu, och det har faktiskt redan räddat min telefon mer en än gång mot krosskador... Tappade t.ex. telefonen genom fönstret när jag tvättade rutorna hemma. 2-2,5m ner i asfalten var inga problem ivf! Sen har jag pratat i telefon i ösregn utan problem. Grymt nöjd med Otterbox Defender skalet. Mitt Griffin skal har jag använt mest när jag är i skogen, eftersom det är klumpigare än Otterbox defender men jag är rätt säker på att Griffin skalet tål både mer stryk och väta än Otterbox defender.

Posted

Otterbox Defenderskalen är bra men gummiringen runt plastcaset blir lite sladdrigt efter ett år. Fungerar fint fortfarande, men sitter inte lika tight.

Otterbox commuter däremot håller inte måttet. Två kollegor på jobbet har spräckt sina vid normal kontor och hemanvändning.

Väntar bara på att Lifeproof ska släppa sitt iPadfodral... Huvudsaken det kommer innan båtsäsongen 2012.

Posted

Otterbox DC känns riktigt bra. Snyggt och verkar tåligt. Ett litet aber - verkar som det är ett pyttepyttelitet mellanrum mellan telefonens skärm och skyddet. När man knackar så låter det faktiskt.

Har testat att ta loss allt och sätta dit igen. Inget högt ljud, men det finns där.

Lösning har blivit att knacka lösare/mjukare, då låter det inte.

Posted

Om man nu vill (och vågar) göra avkall på att det ska vara oförstörbart, och lite snyggt kan jag rekomendera Saddleback leathers Small gadget pouch.

Saddleback leather gör läderprodukter, och lämnar 100 (hundra) års garanti på sina produkter. Har själv en small Gadget pouch som jag har min Desire S i, den ligger i fickan även på jobbet (som soldat). Misstänker jag att det kommer bli jätteblött (som bada eller regn), så kör jag lågbudgetvarianten och lägger en plastpåse runt.

Nu verkar deras hemsida ligga nere (dom har bytt server precis), men såfort det fungerar kommer en länk!

• 1 month later...
Posted

Rekommenderar Otterbox. För oss Möpar med iPhone 4/4S finns det en snyggt militärgrön och en med löv/gräskammo. För er som är mycket ute i terränglådan kan jag även rekommendera Otterbox dryboxes.

Posted

Rekommenderar Otterbox. För oss Möpar med iPhone 4/4S finns det en snyggt militärgrön och en med löv/gräskammo. För er som är mycket ute i terränglådan kan jag även rekommendera Otterbox dryboxes.

Var hittade du den gröna?

Posted

Tänkte fråga om ni vet ett tåligt case till LG Optimus 2x men ville inte skapa en ny tråd för det lilla.

Posted

@Knekt: Cdon har många Otterboxskal, bland annat den gröna (OtterBox for iPhone 4 / 4S Defender GunmetalGrey/EnvyGreen)

Posted

@Knekt: Cdon har många Otterboxskal, bland annat den gröna (OtterBox for iPhone 4 / 4S Defender GunmetalGrey/EnvyGreen)

Tackar! Den var ju skitsnygg!