Jump to content
Sign in to follow this  
3924

Dokument Utifrån: Operation Kill/Capture

Recommended Posts

OBS!

Rekomenderas

Operation Kill/Capture

Amerikansk dokumentär från 2011. Efter Usama bin Ladins död fortsätter jakten på al-Qaida. Ett hemligt amerikanskt militärkommando betar av en lista på potentiella terrorister med order att döda eller fånga. Hittills har 12 000 personer antingen dödats eller tillgångatagits. Men frågan är om taktiken fungerar.

Källa:svt.se

Sändes i går (22/5) 22:00.

Finns tillgänglig ,på svtplay, t.o.m. tis 21 jun.

Edited by henke
Utökad rubrik/Henke

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• Guest nästan_fskj
      By Guest nästan_fskj
      Våren 09 var jag på fallskärmsjägarskolan extramönstring för oss 90or. Tog mig igenom alla tester men räckte tyvärr inte till i konkurrensen. Vi hade en dokumentärfilmare med oss genom det mesta som sedan skulle följa kullen genom hela utbildningen.
      Vill minnas att han var frilansare och skulle sälja dokumentären till Svt eller dyl. men kan ha fel. Ska inte ha något att göra med Strix klipp på youtube, de är från kullen innan. Någon som vet vad som blev av detta?

Tack på förhand!
    • By Zray
      Fransk dokumentär om The 13th Parachute Dragoon Regiment.
      20:30 åker dom till Sverige där sf förbandet tränar i arktiskt miljö

• By Ptroll
      Såg nedsläckt land på SVT PLAY
      Ett intressant program som jag rekommenderar fler att se.
      https://www.svtplay.se/video/21083156/nedslackt-land/nedslackt-land-sasong-1-borjan-pa-krisen
    • By henke
      Krigets Kraft

Våld, strid och krig har funnits med oss sedan mänsklighetens gryning. Anledningarna till att vi krigar är många. Det kan handla om allt från enkla behov till makt och erövringar. Följ med Melker Becker på en resa genom krigets vansinniga historia, från stenklubbor via första världskrigets skyttegravar till en toppmodern militär svensk stad helt utan invånare. Del 4 av 8.
      https://www.svtplay.se/video/18235126/da-forandrades-varlden/da-forandrades-varlden-sasong-1-krigets-kraft

Övriga avsnitt i serien
      https://www.svtplay.se/da-forandrades-varlden

• By canis
      Om någon på forumet har TV-filmen Warriors som gick för något år sen (eminent film i två delar om brittiska FN-soldater i Bosnien) skulle det minst sagt vara uppskattat med ett PM till mig.

Samma sak vad gäller filmen Tango Lima - mellan krig och fred. Jag vet att en "konvertering" diskuteras i SOLDINT-forumet, status på den?

Tack för mig.
  • Create New...