Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har ju varit med i fro men har nu blivit trött på att åka till hbg och slösa 88 kr i veckan (inkomst i månaden 400 kr=()

Min kondis är noll. Låter som ett ånglok efter 10 sec. Jag är väldigt grundstark (kallas det så?) Jag är intresserad av teknik och gillar att pela med både det ena och det andra. Kort sagt: Tjock, Ovig, Otrimmad, Teknikintresserad, Måste ha något att göra för att inte förlora koncentrationen. Vad finns där för ungdomsgrupper i NV Skåne som jag kan vara med i?

Posted

Det du säger mer eller mindre är att du är teknikintresserad...? Då är nog FRO det lämpligaste alternativet du kan hitta inom försvarets ungdomsverksamhet. De övriga handlar mer om att röra sig i skog och mark eller lära sig förläggning, sjukvård, orientering, skytte eller gå marscher.

Annars finns ju Försvarsmaktens tekniska sommarkurser, dessa kanske kan vara något?

Posted

Ja. Men jag går ju back varje månad.... Sommarkurserna har i varje spalt med : Du måste ha god kondition:

Inget fel i det men det stänger ju ute många som inte har någon kondis som gärna vill vara med.

Posted
Ja. Men jag går ju back varje månad.... Sommarkurserna har i varje spalt med : Du måste ha god kondition:

Inget fel i det men det stänger ju ute många som inte har någon kondis som gärna vill vara med.

Trodde du letade efter en hobby, inte ett jobb? Det kostar att ha fritidsintressen... Annars kan du ju börja motionera och sen söka dig till det du inte orkar idag... fast jag har svårt att se att det utgår rese ersättning för ungdomsverksamhet...

• 3 weeks later...
Posted

Min kompis vill gå med i HV ungdom. Dock är han rädd att dom inte tar med han. Eftersom han... A: Är licka kraftig som jag. Har kondis Nolla som jag. Gör dom det?

Posted

Klart han får vara med. Frågan är eventuellt om han KAN vara med, förmodligen kommer han kunna delta i det mesta av verksamheten. Ifall han har förhinder och ej kan delta i vissa moment är han självklart inte tvungen och inte heller måste han lämna avdelningen. Man deltar efter egen förmåga, HV ungdom är öppet för alla. Sedan är det upp till han själv ifall han upplever verksamheten som givande.

Posted

Det finns egentligen inga krav utan bara riktlinjer. Du bör till exempel ha bra kondition, vara simkunnig och vara allmänt frisk. Du blir inte nekad eller utslängd från någon ungdomsverksamhet för att du inte kan springa milen under 45 minuter t.ex. Jag har till exempel en relativt usel kondition men jag gör mitt bästa i alla moment som vi måste utföra, och det är det som räknas.