Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan någon ge mig info på lämpliga egenskaper för att kunna rycka in som plut bef vid en amf bat?

Jag är verkligen sugen på den utbildningen och försöker på olika sätt bedöma om jag är lämpad för denna utbildning.

Posted

samma krav på PB amf som någon annan PB/KB-tjänst i FM. Intellektuellt sett i alla fall. För att ha chans skall du väl skriva hyffsat på inskrivningsprovet (typ 7:a och uppåt) och bli bedömd att du klarar en sån tjänst av psykologen. Bra betyg kan vara ett steg närmare en sån bedömning.

Utöver det är det väl en 5:a som krävs på styrkan och nåt liknande på cykeln för amf. Får inte va färgblind heller.

Har du vad som krävs är det inte alls speciellt svårt, har du inte det så är det inte så mycket att göra åt helt enkelt.

Posted

oj. missuppfattning. trodde han menade att han skulle rycka in o undrade om han skulle palla med. fast det skadar ju inte att sticka ut o springa med packning.

Så ut o spring. Gärna med packning. :)

Posted

OK, bara att börja träna då.. Tack för tipset Bad Karma och infon Mojo.

Börjar med lätt tränig typ ta ryssen själv eller nåt :D

Posted
oj. missuppfattning. trodde han menade att han skulle rycka in o undrade om han skulle palla med. fast det skadar ju inte att sticka ut o springa med packning.

Så ut o spring. Gärna med packning. :)

Rycka in ??

grabben är bara 15 :D

och han är släkt med mig så passa er ;)

har försökt att få honom att börja träna..

ni kan ju hjälpa till :thumbs:

Posted

klass kompis blev PB vid amf4 (han kanske kommer i tidningen snart då? ;)

iallafall, han fick typ, 6 i stryka och teori provet, 9 i kondition.. befäls lämplighet.. och det knäppaste.. "klarar höga psyiska påfrestningar i krig" eller vad det heter.. ingen aning hur dom sätter höga eller måttliga.. som jag fick.. men men.. mitt råd är.. var aktiv.. så du klarar fysiken.. läs böcker.. typ klassiska verk.. tänker på ordspråket "om man ska lära någon använda svärd så ska han kunna dansa"... eller hur det är ;)

det mentala är ju det mest avgörande.. men kommer inte ge några tips på hur man kan "lura" pliktverket eller något sånt.. antingen så har man det eller så har man inte det helt enkelt.. men lycka till, och sluta aldrig att träna.. jobbigast är inte att träna utan att starta..

Posted
Rycka in ??

grabben är bara 15 :)

och han är släkt med mig så passa er ;)

har försökt att få honom att börja träna..

ni kan ju hjälpa till

Fågel Fenix: Jag är 16, inte någon stackars moppedåre :D

Vi ska se på det där med träning.. Kommer så småningom.