Jump to content

Konstigt vitsord

MVJ

Recommended Posts

Rotade igenom lite gamla papper från MUCK idag och upptäckte då något som gjorde mig aningen förbryllad.

Två olika papper med mitt vitsord på... Fast det står helt olika siffror på dem. ;-)

Jag har suddat min kontaktinformation och även befälet som bestyrktes signatur och lite annat irrelevant bös.

Första pappret

Andra pappret

Någon bevandrad person som vet vilket av dem som gäller? :lala:

Du borde höra av dig till TrängR och dina gamla befäl för att få det här utrett. Vad jag vet så ska dessa siffror överensstämma...!

Joo, ska nog göra det på lördag om jag ser någon av dem.

Delade ju efternamn med en annan kille under lumpen, det kan ju ha skett en förväxling... Men eftersom det ena pappret ser mer formellt ut (tjänstgöringskortet med signaturer osv.) borde inte det vara pappret som skickades in till myndigheterna, eller? :lala:

(edit: stavfelsnisse)

Edited by MVJ

Du borde höra av dig till TrängR och dina gamla befäl för att få det här utrett. Vad jag vet så ska dessa siffror överensstämma...!

Joo, ska nog göra det på lördag om jag ser någon av dem.

Delade ju efternamn med en annan kille under lumpen, det kan ju ha skett en förväxling... Men eftersom det ena pappret ser mer formellt ut (tjänstgöringskortet med signaturer osv.) borde inte det vara pappret som skickades in till myndigheterna, eller? :mellow:

(edit: stavfelsnisse)

"Första pappret": Tjänstgöringskortet som är till för att ta med vid inryckning till militärt förband eventuell ny tjänstgöring.

"Andra pappret": Vitsord som är till för att visa mamma, hänga upp på väggen eller ge till arbetsgivare o dyl.

Därutöver rapporteras betyget in till pliktverket och är det som gäller om man gör utdrag ur systemet, t ex vid ansökan till officersutbildning.

Samtliga tre ska givetvis vara samstämmiga. Kolla med Pliktverket och begär ut ett nytt tjänstgöringskort eller vitsord från TrängR.

"Första pappret": Tjänstgöringskortet som är till för att ta med vid inryckning till militärt förband eventuell ny tjänstgöring.

"Andra pappret": Vitsord som är till för att visa mamma, hänga upp på väggen eller ge till arbetsgivare o dyl.

Därutöver rapporteras betyget in till pliktverket och är det som gäller om man gör utdrag ur systemet, t ex vid ansökan till officersutbildning.

Samtliga tre ska givetvis vara samstämmiga. Kolla med Pliktverket och begär ut ett nytt tjänstgöringskort eller vitsord från TrängR.

Tack för svaret!

Ska kolla med Pliktverket någon gång nu i veckan.