Jump to content

Oro


exp.jäg

Recommended Posts

Jag vet inte om denna typ av tråd har nämnts innan, i så fall ber jag om ursäkt.

 

Min äldsta son gör just nu sin GU på P7 och har funderat på att eventuellt söka utlandstjänst efter det.

Jag stöttar honom i hans beslut och tror och känner att detta kan vara bra för honom, men jag säger som Tony Irving MEN jag känner ändå en väldig oro för hans eventuella beslut, jo jag vet han är myndig och gör som han vill, men det jag vill fråga här är om någon kan ge mig tips på hur jag kan stödja honom i hans beslut, hur jag låter honom veta att jag är lite orolig utan att "freak him out" och han kanske tar ett beslut om att inte åka som han kanske sen ångrar..

 

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Det bästa du kan göra är att säga det till honom, du säger det att du stödjer hans beslut genom att låta honom välja själv vad han vill göra men att det för den delen inte helt känns bra för din del.

 

berätta hur du känner och sen pratar ni om hur ni känner inför varandras åsikter i ärendet, lufta sig helt enkelt, att låtsas som om att man inte är orolig är omöjligt eller omöjligt är det inte men det känns ju inte bra för en själv plus att det ofta kan bli en konstig eller tryckt situation.

 

passa även på att då det ges tillfällen för föräldrar att besöka regementet och gå på anhörigknutna evenemang så ta den chansen dels för att du ska se vad som händer och sker och dels för att du stöttar honom i hans beslut och vad han gör.

 

bara genom att prata så kommer man ganska långt, prata inte bara om utlandstjänsten utan även vad han tänkt göra efter eventuell utlandstjänst och livet efter det, då antar jag att även pojken börjar tänka lite, det är lätt att bli lite stirrig och taggad av lumpen.

 

sen om han väljer att åka så är det väl bara att acceptera det och göra så gott det går, att vara sur och ledsen är inte bra för en, beroende på vart han vill åka så passa på att läsa nyheter och inslag om aktuellt land på www.mil.se, håll dig själv underättad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...