Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hilfe!

Jag behöver lite snabbt få tag på bilder, helst högupplösta/stora på måltavlor. Civila eller militära spelar ingen roll.

Nån som har eller vet vad jag hittar det jag söker?

Svara här eller via mail!

Knekt

Posted (edited)

är inte civila såväl militära måltavlor Copywright:ade? eller får man kopiera dom hur som helst?

Edited by Jimbo
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
Posted

Lyfter upp en gammal tråd där jag inte hittade vad jag sökte.

Jag har Googlat som en galning utan att hitta måltavlor. Är det någon som vet vart man kan hitta, framför allt, 10-ringade tavlor? Djursiluetter och skottställningstavlor är också av intresse.

Svenska jägarförbundet hade hyffsade skottställningstavlor, men jag vill ha bättre.

Posted

Kjellman : läge att beställa kanske ?

Finns ju gott om företag "over there" som säljer ett brett utbud av olika tavlor.

Posted
Lyfter upp en gammal tråd där jag inte hittade vad jag sökte.

Jag har Googlat som en galning utan att hitta måltavlor. Är det någon som vet vart man kan hitta, framför allt, 10-ringade tavlor? Djursiluetter och skottställningstavlor är också av intresse.

Svenska jägarförbundet hade hyffsade skottställningstavlor, men jag vill ha bättre.

Kanske det här kan va nåt?

Canaxa Måltavlor AB

/Fu S

Posted (edited)
>Hmm... Misstänkt lik länken fem inlägg uppåt... 

Joo förvisso, men eftersom jag vet att de har det Scribe frågar efter, så misstänkte jag att han inte sett den länken. :P

/Fu S

Edited by straitrock
Posted (edited)

Själv brukar jag köpa Flurocerande (självmarkerande) tavlor.

Smidigt & skönt när man ligger på längre avst. och skjuter och vill ha koll på hur skotten tar.

p011319sq01.jpg

Annars finns det ju Click-n-Shoot CD-ROM Target Maker.

Förutsättningen är ju att man har gott om bläck till sin printer :D

Länk ---- > www.cabelas.com

Citat ifrån cabelas hemsida.

The Click-n-Shoot CD-ROM gives you an economical, never-ending supply, letting you choose from more than 600 styles.

Förutsättningen är att man har acrobat reader ! ;)

Edited by Andrew
Posted
Själv brukar jag köpa Flurocenrande (självmarkerande) tavlor.

Smidigt & skönt när man ligger på längre avst. och skjuter och vill ha koll på hur skotten tar.

p011319sq01.jpg

Annars finns det ju Click-n-Shoot CD-ROM Target Maker.

Förutsättningen är ju att man har gott om bläck till sin printer :D

Länk ---- > www.cabelas.com

Citat ifrån cabelas hemsida.

The Click-n-Shoot CD-ROM gives you an economical, never-ending supply, letting you choose from more than 600 styles.

Förutsättningen är att man har acrobat reader ! ;)

Hey - något sådant vore ju perfekt. Är trött på att springa fram o markera när man ligger och roar sig med älgstudsarn... var köper du dom?

:D

Posted (edited)

Du köper dom via länken i inlägget du nyss citerat. Dvs på www.cabelas.com

Klicka dig bara till Kategorin Shooting Accessories och sedan Targets / Chronograph

Alltså samma ställe som säljer Click n Shoot CD-ROMen

Latmans länk till Kategorin för targets FINNS HÄR !

Jepp dom är smidiga som sjutton då man vill slippa springa fram & tillbaka , samt så ser man träffarna bra mkt bättre på fluorocerande tavlor.

För övrigt så skulle jag kunna tänka mig en sådan här hemma i vardagsrummet.

p022706sq01.jpg

Edited by Andrew
  • BlåGul -1
Posted

Sidron:

Du får härmed en varning. Tänk på vad du skriver i fortsättningen, en grej till och du åker härifrån.

//

Blågul

Posted
För övrigt så skulle jag kunna tänka mig en sådan här hemma i vardagsrummet.

p022706sq01.jpg

Ser ut som en dyrare version av Duck Hunt till Nintendo 8-bitars :uuh:

För övrigt är det väl halva nöjet att få springa fram och markera efter att man skjutit? Tänk det där lilla nyfikna pirret som som uppkommer precis innan man kommer fram och ser exakt var skotten har tagit. Inget du saknar?

Appropå saknar, så är ju en stor grov kapten som, med hög stämma, kan vråla "MAAARKERA" något jag skulle vilja ha på den lokala banan. Man får kanske bege sig ner till K3 nån vecka när man vet att de har PEK och försöka få detta vrål på band :dong: Skulle vara riktigt sjysst stämningshöjare att ha i den civila bandaren om man ligger och tränar :/

Posted

När jag åker upp till skjutbanan på Söndags-fm. så kan det ibland vara tidsbesparande att slippa springa fram & tillbaka ifrån 570 meters vallen och markera nonstop.

Posted

570 meter? Jämnt och bra avstånd :baskerPa: (Vad får du för d-max då?)

Alternativet är dv-kamera och monitor så slipper man allt spring.

Ett annat, roligare, alternativ är detta:

Shoot house

Du köper ett helt HUS (!) för det nätta summan $420 000. Huset är på två våningar och är på 3000 square foot. Väggar trappor och dyligt går att flytta efter tycke och smak. Utrusta det med lite popup mål och du har världens roligaste leksak. En egen liten SIB anläggning. Årets julklapp kanske?

Posted

Bara att vallarna brukar komma med hundramertersintervaller, 100, 200, 300 osv. Har aldrig hört talas om en 570 meters vall.

Posted
Bara att vallarna brukar komma med hundramertersintervaller, 100, 200, 300 osv. Har aldrig hört talas om en 570 meters vall.

Det var väl mest den fråga om Dmax, eller vad det nu var du efterlyste för information?

- HvPrsk