Jump to content
20% RABATT PÅ ALLT - SHOP.SOLDF.COM

MP och körkort...

Guest Guest_David_*

Recommended Posts

Guest Guest_David_*
Posted

har en liten fråga som nån av er kanske har svar på:

jag rycker in som MP (till häst) 2009-08 och det är så att jag inte än tagit körkort, tror dock att jag kommer att hinna med det tills inryck (har klarat teorin och har uppkörning om en vecka).

Men om nu jag mot förmodan inte hinner att ta körkortet riskerar jag då att få bli tvingad att byta från MP tjänst eller rent av inte få genomföra min värnplikt???

Tack på förhand!

/Orolig blivande livdragon! :mellow:

Posted

Nädå, ska inte vara några problem att inte ha körkort, en del i nuvarande årskull som inte har körkort.

Guest Guest_David_*
Posted
Nädå, ska inte vara några problem att inte ha körkort, en del i nuvarande årskull som inte har körkort.

Tack för snabbt svar =D känns mycket bättre nu =D

/David :mellow:

Posted

Som sagt är det en drös av inneliggande som inte har körlappen (jag var en av dem även om jag inte ligger inne längre), det som händer är att det blir väldigt svårt att bli hundförare, personeskort och givetvis fordonsförare.

Detta överraskade dock en major som höll en juridiklektion för oss på 2a MP en dag samt sergeanten som delade ut förarbefattningar då min gruppchef fick den befattningen utan körkort :baskerPa:

Guest Guest_David_*
Posted

medan jag ändå är igång kan jag ju också fråga om det under min infohelg nu till helgen kommer förekomma några fysiska tester och i så fall vilka? kan vara bra att veta så man inte får nån jätteöveraskig när man väl är där =P Föresten, vad kan jag mer se fram emot att få göra under infohelgen? vad mer får man göra under sin helg nere på livgardet?

Tack på förhand en en gång!

/David :lala:

Posted

Om du hade behövt veta vilka saker som kommer på fysprovet så hade du fått veta det, annars så finns det orsaker till varför man håller sådana saker hemligt fram tills provet startar.

Om du inte har körkort innan du rycker in och befälen anser att du behöver ett, ja då kommer dom att se till att du får det.

• 2 weeks later...
Guest Guest_David_*
Posted

Kan nu glatt meddela att jag tagit mitt körkort, känns nu mycket bättre =D Har också varit på infohelgen och fick ett otroligt positivt intryck av lumpen och av livskvadron, de fysiska testerna (om man nu vill kalla dem tester) gick bra för min del klarade det man skulle klara av =)

Glömde dock att fråga en sak när jag var där.. eftersom alla rycker in som mp/säk-gruppbefäl vad muckar man som då?.. är det korpral eller vice korpral??

/David :rolleyes:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...