Hägg Posted April 21, 2009 Report Share Posted April 21, 2009 Nu undrar jag vad ni ligger i för sovsäckar. Själv ligger jag i Fjällräven Sillhuett M5 Den är lagom för mig och fördelen med den är att den har en vädringslucka samt att den har extra brett där fötterna är och där armbågarna är. nice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted April 21, 2009 Report Share Posted April 21, 2009 US Military's Modular Sleep System - MSS (Woodlandvarianten) Tycker den ar mycket trevlig och slar Arktis HALO3 med hastlangder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
3924 Posted April 21, 2009 Report Share Posted April 21, 2009 Carinthia Sovsäckssystem 2000 Mycket nöjd med köpet och nu efter 5års användning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munin Posted April 21, 2009 Report Share Posted April 21, 2009 Kifaru woobie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted April 21, 2009 Author Report Share Posted April 21, 2009 En kille i Roverscouterna har "köpt" en sovsäck ifrån när han gjorde lumpen. Den är skön är hans ända kommentar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svitjod Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 Kör oxå Carintha sovsäckssystem 2000. Helnöjd, sovit bra i graderna ner till -41 i den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sotilas Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 Kör Ajungilak tyin. Sover som en kung. Frusit ?? nä har sovit i ner runt -40 utan bekymmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Huf Nsky F4 Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 Jag använder Försvarets Sovsäcksystem 2000. Det är guld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chassi Posted April 22, 2009 Report Share Posted April 22, 2009 Sover i någon säck jag köpte på Ö&B för några år sedan, konstfiber och grönfärgad, 250 kr kostade den och är lite otymplig och lite trång men fngerar riktigt bra även vid köldgrader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
odenmedic Posted April 23, 2009 Report Share Posted April 23, 2009 Arktis HALO 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hägg Posted April 25, 2009 Author Report Share Posted April 25, 2009 Alla verkar nöjda. Idag skall jag göra en servicekontroll på all min scout utrustning. Vad brukar ni serva i eran utrustning. Jag brukar smörja och impregnera sovsäcken. Samt kängorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 US Military's Modular Sleep System - MSS (Woodlandvarianten) Tycker den ar mycket trevlig och slar Arktis HALO3 med hastlangder! Använder samma modell o är stör tnöjd ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP Loke Posted April 26, 2009 Report Share Posted April 26, 2009 FM sovsäck 2000, vinter och sommar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts