Jump to content

Deklaration.

gislemark

Recommended Posts

Posted

nästan 8 lax tillbaka!

(eller, tillbaka och tillbaka jag börjar nästan grina när jag tittar på hur mycket jag lånat ut till staten...)

• Replies 65
  • Created
  • Last Reply
Posted

För varje månad under förra året som jag uppbar inkomst har staten i snitt lånat 5000 kronor av mig. 'nuff said.

/mdn

Posted
Efter lite trixande och kreativt tänkande så slutade det hela med att jag får tillbaka 7500. Från att varit "skyldig" 34k till att de är skyldig mig 7½k tycker jag är ganska väl investerad tid att sitta ned ett par dagar och verkligen analysera uppgiften samt läsa lite paragrafer.

Ja det gäller fan att kontrollera alla regler som finns, När jag jobbade ute på Nordsjön sa man på skattekontoret i Norrköping att jag skulle betala 40k i restskatt. Jag hade dock tur att jobba med folk från andra städer och de fick pengar tillbaka !

Efter mycket läsande samt med hjälp av min arbetsgivare fick jag tillbaka 40k.

I år blir det nästan 20k :baskerKav:

• 2 weeks later...
Posted

Runt 7000 tillbaka i år, även frugan får tillbaka annars har vi alltid använt min återbäring för att betala hennes rest...

Fråga: Jag har hört någonstans att man får dra av advokatkostnader vid tvist med arbetsgivaren.

Sant eller Falskt? Om sant är det i övriga avdrag då?

Testade att ringa skatteverket men blev uttråkad av att vänta.

Posted

Borde efter inbetald skatt på aktier få tillbaka drygt 4 loppor. Går direkt ner i reskassan för sommarens roadtrip!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...