Andreas_901 Posted March 16, 2009 Report Posted March 16, 2009 (edited) Alla som ska rycka in i sommar på P7 I Revinge är välkomna hit. Vilka tjänster samt när rycker ni in? Förhoppningar etc Själv ska jag vara granatkastare och rycker in den 27 Juli, tror rätt många gör det. Har hört att det ska vara en ganska rolig tjänst där man inte sitter allt för mycket och fetar sig som en del "Syn-C" tjänster gör. Fyll gärna in och informera mig om ni har lust Edited March 16, 2009 by Andreas_901 Quote
vesslan Posted March 16, 2009 Report Posted March 16, 2009 ska du bli granatkastare? blir nog ganska lök, mycket vilandes på andras axlar, kan vara skapligt obehaglig känsla att bli laddad kan jag också tänka mig. skämt osido, lycka till. Du kommer nog få en rolig tid på P7 Quote
Andreas_901 Posted March 16, 2009 Author Report Posted March 16, 2009 ska du bli granatkastare? blir nog ganska lök, mycket vilandes på andras axlar, kan vara skapligt obehaglig känsla att bli laddad kan jag också tänka mig. skämt osido, lycka till. Du kommer nog få en rolig tid på P7 Jasså var inte så skoj att höra, har hört att det kan vara en som händer osv. Alla har delade meningar om det. Får hoppas på det bästa. Quote
vesslan Posted March 16, 2009 Report Posted March 16, 2009 ska du bli granatkastare? blir nog ganska lök, mycket vilandes på andras axlar, kan vara skapligt obehaglig känsla att bli laddad kan jag också tänka mig. skämt osido, lycka till. Du kommer nog få en rolig tid på P7 Jasså var inte så skoj att höra, har hört att det kan vara en som händer osv. Alla har delade meningar om det. Får hoppas på det bästa. Glöm mitt tidigare inlägg. kommer inte yttra mig om Granatkastarsoldat är lökigt eller inte, då jag inte vet. Men det jag vet är att du kommer att gilla din befattning skarpt samt ha massa goda minnen ifrån din tid. Quote
Snuffel Posted March 17, 2009 Report Posted March 17, 2009 Såvitt jag minns finns det redan en tråd om vilka vi är som rycker in på P7 -09 ;) Quote
Andreas_901 Posted March 18, 2009 Author Report Posted March 18, 2009 Såvitt jag minns finns det redan en tråd om vilka vi är som rycker in på P7 -09 ;) Då kan du få länka för jag har sökt och hittar det inte Quote
ViktorL Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 Även för mig blir det P7 till sommaren, dock som Stridsfordonsplutonbefäl på 7:e komp. Quote
Andreas_901 Posted March 19, 2009 Author Report Posted March 19, 2009 Även för mig blir det P7 till sommaren, dock som Stridsfordonsplutonbefäl på 7:e komp. Hur vet man numret på kompaniet? Jag vet bara att jag ska in i Wemmenhögs kompani , står inget mera ^^ Quote
Andreas_901 Posted March 19, 2009 Author Report Posted March 19, 2009 En fråga till föresten, kommer vi att ha en informationsdag innan inryck? när kommer vi ungefär få papper om det då? Quote
wexl Posted March 22, 2009 Report Posted March 22, 2009 Ska in den 27 juli som Stridsfordonsplutonbefäl på ingelstad kompaniet (tror jag det hette?) Quote
ViktorL Posted March 23, 2009 Report Posted March 23, 2009 Jag gjorde det väldigt enkla att söka på mitt kompaninamn på google, där kom info upp på Wikipedia. Blir det en infohelg så få du nog papper om det Quote
Back90 Posted March 31, 2009 Report Posted March 31, 2009 Tjenare, Förare Stridsfordonstransport för Ingelstads Kompani och rycker in 27 juli som alla andra kan jag tänka mig? Quote
Andreas_901 Posted April 2, 2009 Author Report Posted April 2, 2009 Tjenare, Förare Stridsfordonstransport för Ingelstads Kompani och rycker in 27 juli som alla andra kan jag tänka mig? haha ja de flesta lär rycka in det datumet =) Quote
S-TANK Posted April 13, 2009 Report Posted April 13, 2009 Kompaninamn/ -nummer på P7 Bara - Livkomp. Utbildar insatsplutoner (vaktsold) Skytts - 3:e komp. Utbildar trosskompani Wemmenhög - 4:e komp. Utbildar stabs/understödskompani Färs - 6:e komp. Utbildar pansarskyttekompani Ingelstad - 7:e komp. Utbildar stridsvagnskompani och stridsfordonstransportpluton /S-Tank Quote
wexl Posted April 21, 2009 Report Posted April 21, 2009 Någon som vet om vi får ut kängorna innan inryck? Quote
A E Neuman Posted March 18, 2010 Report Posted March 18, 2010 Finns det nån här som tjänstgör i vakt/eskort på revinge nu? Quote
Recommended Posts