Jump to content

Stridsvästar


coolhand

Recommended Posts

Använde (innnan jag hamnade hos insats och UniBestFM2009 kom) FJS västen i HV. Funkade lysande, men den är inte precis sanbb att flytta om väskor på. Hade magfickor på höger sida (är väsnterskytt), sjukvårdsväska högt upp på höger sida. Granatfickorna på vänster sida, radio samt mobil (motsv.) högt vänster sida. Använde bara den ena av benfickorna med admingrejs etc. Inga ryggväskor i och med att jag ville bära rygga lite bekvämare.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Vad är det för sele?

 

Blackhawk Strike Enhanced Commando Vest.. Lever upp till namnet. :baskerKav:

 

Edit: Ja, precis. Var lite långsam att skicka iväg inlägget bara. :P

 

Hur funkar de interna magfickorna? Är det smidigt att få ut magasinen? Ok med kroppsskydd under?

 

Varit sugen på samma rig för att ha en slimmad rig när jag är fordonsförare eller motsv.

 

Jag tycker ofta att chestrigs blir framtunga, helt ok i fordon men mindre ok på längre fotpatruller, om man inte bär stridssäck som kompenserar viktfördelningen. Vad har du för erfarenheter där??

Varför sprider du ut pistolmagasinen? Vad har du i sjv fickan? Endast en hgr?

 

...tell me everything...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Vad är det för sele?

 

Blackhawk Strike Enhanced Commando Vest.. Lever upp till namnet. :)

 

Edit: Ja, precis. Var lite långsam att skicka iväg inlägget bara. :P

 

Hur funkar de interna magfickorna? Är det smidigt att få ut magasinen? Ok med kroppsskydd under?

 

Varit sugen på samma rig för att ha en slimmad rig när jag är fordonsförare eller motsv.

 

Jag tycker ofta att chestrigs blir framtunga, helt ok i fordon men mindre ok på längre fotpatruller, om man inte bär stridssäck som kompenserar viktfördelningen. Vad har du för erfarenheter där??

Varför sprider du ut pistolmagasinen? Vad har du i sjv fickan? Endast en hgr?

 

...tell me everything...

 

:)

 

Interna magfickorna fungerar fint! Dock tycker jag det blir lite väl tajt att ha magasin i dom allra yttersta på vardera sida, dels bildar det "tryck" inåt på övriga, samt att västen ändå är lite böjd runt kroppen på det stället vilket gör det lite trögare i sig. Funkar dock alldeles utmärkt med kroppsskydd med plattorna i.

Personligen så kan jag inte anklaga västen för att vara framtung, jämfört med SV2000 som jag körde tidigare, som efter långa patruller gav en molande känsla i ländryggen. Inte märkt en endaste tendens till det nu!

 

Ang. pistolmagasinen så var det så att jag frigjorde lite yta i mitten av västen vid senaste kittningen, och råkade ha en liten pistolficka över, så ja. Den får sitta där tills vidare, nåt kan man väl lyckas trycka ner i den. :P

I sjukvårdsfickan ligger det för närvarande en CAT samt ett sånt där paket med "ansiktsmask", blodskydd eller vad det nu är och gummihandskar.

Endast en hgr på just den här kittningen, annars har jag en rökficka också. Dock sällan nyttjat i fredstid som grpch. :P

 

Hoppas det gav svar på det mesta, och våga köp! :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...