Jump to content

SOU 08/09

Recommended Posts

Nån som rycker in på LedR och ska till Halmstad sen?

Rycker in på P4 och ska till LedR, är det nära nog?

Nja, lämnar LedR efter 3 dar...

Edited by Arv

Till er som nu skall "rycka in", som ni säkert läst i den andra, generella, tråden om SOU verkar många av förra årets kadetter känna sig blåsta av FM. Anser ni att det varit bättre med informationen i år?

Hur känner ni att informationen om er utbildning varit. Har ni fått bra feedback under intervjuver? Hur tycker ni att den externa informationen på mil.se varit etc.

Själv har jag både bra och dåliga erfarenheter från rekryteringsperioden. RekC hade väldigt lite information om min inriktning. Jag blev hänvisad till LedS och efter ett par timmars runtringande till olika befäl fick jag äntligen prata med någon som kunde i alla fall ge mig lite information om utbildningen. Efter ansökningsperioden har informationen på mil.se blivit mycket bättre men det var väldigt synd att den inte fanns innan. Däremot har jag aldrig haft några oklarheter om "Serg/Fk frågan".

Under intervjuverna fick jag väldigt bra information så där har jag bara tummen upp att ge.

Till er som nu skall "rycka in", som ni säkert läst i den andra, generella, tråden om SOU verkar många av förra årets kadetter känna sig blåsta av FM. Anser ni att det varit bättre med informationen i år?

Hur känner ni att informationen om er utbildning varit. Har ni fått bra feedback under intervjuver? Hur tycker ni att den externa informationen på mil.se varit etc.

Själv har jag både bra och dåliga erfarenheter från rekryteringsperioden. RekC hade väldigt lite information om min inriktning. Jag blev hänvisad till LedS och efter ett par timmars runtringande till olika befäl fick jag äntligen prata med någon som kunde i alla fall ge mig lite information om utbildningen. Efter ansökningsperioden har informationen på mil.se blivit mycket bättre men det var väldigt synd att den inte fanns innan. Däremot har jag aldrig haft några oklarheter om "Serg/Fk frågan".

Under intervjuverna fick jag väldigt bra information så där har jag bara tummen upp att ge.

Jag har aldrig haft några frågetecken om vad jag gav mig in på. De få frågor jag hade reddes ut under proffesions intervjun. De gånger jag pratat med RekryC så har de alltid ansträngt att ge bra svar, de gånger de inte kunnat svara har de alltid ringt upp när de kunnat ge ett svar. Oftast samma dag. En del har tom ringt upp på sin lediga dag när det varit något. (Den personen jobbar på LedR) Om jag ska några synpunkter så är det främst på skolornas egna hemsidor där detaljinfon ska/borde stå...

Alltså får de som jag haft kontakt med 5 patroner av 5 möjliga!

ARV :clap:

Edited by Arv

På intervjun tycker jag det var ganska matnyttig information om tjänsten sedan efter utbildningen. Däremot info om själva utblidningen är jag inte riktigt lika imponerad av, gällande utbildningsorter osv. Som tur är kunde jag få den info jag kände behov av via bekanta som läst förra året.

Huruvida man "känner sig blåst" eller inte, så kom ju vårens besked om att det inte blev nåt av med RekryC's tidigare utlovade "trappa" upp till kapten även för oss efter att årets ansökningsperiod var över. Så visst blev man lite överraskad av den vändningen, men jag känner mig ändå inte så besviken. SO resp. TA/OP är ju olika yrken så att graderna skiljer sig är ju inte så märkligt. Bara att invänta de nya direktiven på den fronten och hoppas det blir nåt vettigt av det.

/Scuba Steve

• 2 weeks later...

Själv tycker jag också informationen efter utbilningen varit bra. Men har en del frågor angående utbildningen som ingen verkar kunna ge raka svar på så det blir väl till att se på måndag i halmstad. Någon annan som ska bli plugga mark mekanik?

• 4 weeks later...