Jump to content

APU - Gasturbin generator?

Guest Nomen Nescio

Recommended Posts

Guest Nomen Nescio

Hej,

är det någon som vet vart man ska vända sig för att få tag i ett hjälpkraft aggregat till ett flygplan? Jag skulle behöva lite labb material. Jag var tidigare erbjuden en RM12:a från Flygvapnets Räddningsskola men tackade dumt nog nej (det är ju inte en pjäs som man ställer i vardagsrummet direkt.

Tips och idéer mottages tacksamt.

Mvh

Johan

e-mejl: nomen.nescio(at)tele2.se

Guest nomen nescio
labbmaterial?

Är du ute efter hen fullt fungerande motor eller delar till en motor?

Ju mer komplett desto bättre men det lär ju vara frågan om en utrangerad maskin om det ska vara lösbart. Några idéer?

Ring å fråga Volvo flygmotor?

Annars skolor med flyginriktning och museum kan ha sådana prylar.. Många skolor har fått hela flygplan till utbildningsmaterial..

Så länge som du ska "labba" med ickeförstörande tester förståss ;)

När jag gick på hässlö i västerås så var deras förråd full i reservdelar till flygplan också.allt från delar till tunnan upp till 35...vet dock inte om det är kvar då det var ett tag sen..

Guest nomen nescio

Någon som vet vart utrangerat flygmateriel tar vägen?

Hamnar knappast på ÖB?

Milo-verkstäder, någon som har jobbat där?

/"POWER IS EVERYTHING!"

• 1 month later...

Vilken APU skall du ha?

Dom som sitter i A och B kommer att utrangeras eftersom man slutar att flyga med typen. Dom som sitter i C och D finns det ett större antal av men dom skall ju till slut komma till användning.

SAAB kanske det är enklast att fråga, om det är labb i skolarbete så brukar inte industrin vara knusslig.

J.K Nilsson

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...