nahoj84 Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 Anordnar inte P4 några bussar mellan Göteborg-Kvarn/Skövde?När jag ryckte in (dock på P4 skövde) så fanns det bussar som var till för oss "nyinrykta". Brukar vara så då många som skall till P4 kommer från GBG. Problemet är att jag bor i Norrköping så för mig är det bara att ta pendeltåget och sedan byta buss 2 ggr. Är det någon som vet om P4/kvarn ordnar bussar från Linköping eller Borensberg för oss som inte kommer från Göteborgs hållet. Vore ju förträffligt annars Quote
LimpFish Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 jag har en kompis som ska tycka in som stridsfordonsförare eller något liknande på P4 nu i juni.. bara så ni vet Quote
nahoj84 Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 jag har en kompis som ska tycka in som stridsfordonsförare eller något liknande på P4 nu i juni.. bara så ni vet Ska han till Kvarn eller Skövde? Samma tjänst som jag allstå /:(( Quote
LimpFish Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 jag har en kompis som ska tycka in som stridsfordonsförare eller något liknande på P4 nu i juni.. bara så ni vet Ska han till Kvarn eller Skövde? Samma tjänst som jag allstå /<!--emo&--><!--endemo--> hmm skövde tror jag... inte säker.. smeken heter han! Quote
nahoj84 Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 hmm skövde tror jag... inte säker.. smeken heter han! Vilket namn Finns han här på soldf under det namnet??? Quote
LimpFish Posted April 14, 2003 Report Posted April 14, 2003 hmm skövde tror jag... inte säker.. smeken heter han! Vilket namn Finns han här på soldf under det namnet??? hahah näe men har sagt till han att han ska regga sig me d namnet!!! Quote
NordicFear Posted April 15, 2003 Author Report Posted April 15, 2003 hur går det med träning då allihopa? själv ska jag snart ut och march träna (3 mil ungefär), springer också rätt så mycket upp till en 2,3 ggr i veckan... Quote
nahoj84 Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 hur går det med träning då allihopa? själv ska jag snart ut och march träna (3 mil ungefär), springer också rätt så mycket upp till en 2,3 ggr i veckan... Själv tränar jag styrka 3 ggr i veckan springer 1 ggr. och tränar boosport 2 ggr. Faan vad lerigt det är i skogen :P Quote
LimpFish Posted April 15, 2003 Report Posted April 15, 2003 hur går det med träning då allihopa? själv ska jag snart ut och march träna (3 mil ungefär), springer också rätt så mycket upp till en 2,3 ggr i veckan... Själv tränar jag styrka 3 ggr i veckan springer 1 ggr. och tränar boosport 2 ggr. Faan vad lerigt det är i skogen :P jag hör ifs inte hemma i denna tråden.. men kan skriva under på att det definitivt e MYCKET lerigt i skogen!! Quote
nahoj84 Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Har en liten fråga som jag funderat över... Läste någonstans på forumet att man fick ut sina kängor innan man ryckte in så att man skulle kunna gå in dem. Det tycker jag låter väldigt bra så min fråga blir. Är det så på P4 också eller?? Quote
Gustav-TS Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Nä. Det är bara på förband där man går mycket som den möjligheten ges. P4 är ett mekaniserat förband, vilket innebär att om man ska ta sig nånstans, så åker man. Quote
darkstar Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Nej, vi låter inte vpl gå in kängorna i förväg. Därmed inte sagt att vi inte marschar! Eller att du inte kommer att få skavsår! (Gustav-TS... inte invagga dem i falsk säkerhet...) Quote
Gustav-TS Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Haha, det där sistnämda var faktiskt ett citat av en kapten vid Lif. Det var i princip det första han sa till min GSU-avd efter inryck... Dock är det ju mycket exercis och sånt i början, och det förekommer att en och annan åker på lite blåsor och sånt då. Quote
nahoj84 Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Nej, vi låter inte vpl gå in kängorna i förväg.Därmed inte sagt att vi inte marschar! Eller att du inte kommer att få skavsår! Det var ju lite dåligt. Själv hade jag tyckt att det hade varit bra att få chansen att komma till regementet för att få information och hämta ut kängorna i förväg. Någonting som kanske borde införas på Sveriges alla förband vem vet... Quote
NordicFear Posted April 16, 2003 Author Report Posted April 16, 2003 hur går det med träning då allihopa? själv ska jag snart ut och march träna (3 mil ungefär), springer också rätt så mycket upp till en 2,3 ggr i veckan... det va inte så lerigt i skogen faktiskt...det enda som va lite jobbigt var och är värken i axlarna...( 16 kg under 5h sätter sina spår).... :( Quote
nahoj84 Posted April 16, 2003 Report Posted April 16, 2003 Träna axlarna ordentligt. Själv tränar jag mycket axlar rygg och bröst för att orka med helvetes väskan. Quote
nahoj84 Posted April 22, 2003 Report Posted April 22, 2003 NordicFear: Vilket kompani ska du ligga på? Har en kamrat som ska ligga som underhållsgruppbefäl på Wartofta kompani. Quote
NordicFear Posted April 22, 2003 Author Report Posted April 22, 2003 NordicFear: Vilket kompani ska du ligga på? Har en kamrat som ska ligga som underhållsgruppbefäl på Wartofta kompani. ska ligga på Södra Wadsbo enligt mina inryckningspapper...så.. Quote
nahoj84 Posted April 22, 2003 Report Posted April 22, 2003 Det var ju synd. Ni kanske ses på större övningar. Quote
Protiwa Posted April 24, 2003 Report Posted April 24, 2003 Här har ni en karta över P4 och Skövde skjutfält, den kommer ni senare att bli bekant med. Men ni kan ju studera terrängen redan nu. Länk till karta Samt en karta över Revingehed. Skjutfältet i Skåne där bla slutövningen äger rum Länk till karta Quote
Grunt Posted April 24, 2003 Report Posted April 24, 2003 Nä. Det är bara på förband där man går mycket som den möjligheten ges. P4 är ett mekaniserat förband, vilket innebär att om man ska ta sig nånstans, så åker man. Där har du fel......... P10 delar ut kängor innan inryck. Se P10-tråden. Quote
NordicFear Posted April 24, 2003 Author Report Posted April 24, 2003 på P10 så kanske man går men på P4 så använder man suntförnuft och tar bilen istället när man skall någonstans.... varför skall man då ha bilar om man inte använder dom... Quote
Grunt Posted April 24, 2003 Report Posted April 24, 2003 Pansarslusk som pansarslusk säger jag då....... Quote
Guest Caine^ Posted April 24, 2003 Report Posted April 24, 2003 Uhmm... på mina inryckningspapper så står det "Livkompaniet".. Vart f*n ska man då? Ska in som närskydd... Tack på förhand... ^^ Quote
darkstar Posted April 24, 2003 Report Posted April 24, 2003 Uhmm... på mina inryckningspapper så står det "Livkompaniet".. Vart f*n ska man då?Ska in som närskydd... Tack på förhand... ^^ Du kommer att se skyltar/snitslar från vakten. Sen heter det lifkompaniet... med f. Antagligen pliktverkets fel. Mest troligt kommer du attt få vandra till kasernen längst bort (Kasern I). Där på någon våning, enligt samma snitslar, sitter jag eller nåt annat befäl och prickar av på listor och skickar in er på logementen. Välkommen till Lifkompaniet! Quote
granQ Posted April 24, 2003 Report Posted April 24, 2003 fick papper från kompani chefen med texten "infinn er i god tid före 12.00" i samme häfte fanns en lista på bussar som P4 ställde upp med. Från halmstad 09.00, i skövde P4 klockan 12.00. Om dom nu velat att man kom tidigare så kunde dom väl startat lite tidigare ;) antar blir bäst åka med den men hade velat komma upp tidigare så man kan lära känna området lite för sig själv. antar att efter klockan 12.00 så finns får man ingen lugn stund på ett tag.. Quote
EgM Posted April 25, 2003 Report Posted April 25, 2003 Bussen som P4 har ordnat från Stockholm kommer till Skövde klockan 13.00. Hmm undra hur man då ska hinna dit före 12.00. Blir att ta tåget istället. Det är ju inte så kul att komma dit flera timmar efter alla andra. Quote
darkstar Posted April 25, 2003 Report Posted April 25, 2003 Bussen som P4 har ordnat från Stockholm kommer till Skövde klockan 13.00.Hmm undra hur man då ska hinna dit före 12.00. Blir att ta tåget istället. Det är ju inte så kul att komma dit flera timmar efter alla andra. Om jag inte minns alldeles fel så var det så förra året också. Då får vi anpassa oss. Nu vet vi om det i alla fall... Quote
NordicFear Posted April 26, 2003 Author Report Posted April 26, 2003 har det rätt så lugnt bussen från falkenberg som går till skövde och stannar i borås vi 10:00 viloket betyder att man t.o.m får sovmorgon...... e framme vi 11:45 sen så lite tid har man på sig... Quote
granQ Posted April 26, 2003 Report Posted April 26, 2003 Kollade inte in dom andra, men om stockholmarna kommer 13.00 så bör det egentligen inte krävas man kommer innan 12.00 .. Darkstar, vet du när det är "deadline" och allt drar igång? Quote
Recommended Posts