iNfO Posted February 27, 2003 Report Posted February 27, 2003 Har sett många jämförelser men ingen om dessa två. Personligen föredrar jag nog 90 E att leka runt med bland kobbar och skär. Quote
Amfibieslusken Posted February 27, 2003 Report Posted February 27, 2003 Har sett många jämförelser men ingen om dessa två. Personligen föredrar jag nog 90 E att leka runt med bland kobbar och skär. Hmmm E är ju faktiskt snabbare och kvickare i girarna, men jag får ändå välja H, därför att den har tjänat mig under min GU väl, DEN ÄR BEVÄPNAD och jag har faktiskt inte kört E så mycket. Quote
Vakten_F4 Posted February 27, 2003 Report Posted February 27, 2003 Har kanske inget att säga till om i ämnet men H är ju mycket snyggare! Har en kompis som låg på amf4 och åkte en stabsbåt som det bara finns en eller två av som jag fattade det. Han tyckte iaf att den var bäst och H tvåa och sen E Quote
BlåGul -1 9x19 Posted February 27, 2003 BlåGul -1 Report Posted February 27, 2003 Jag körde en hel del E under båtkursen. Skitrolig båt. Kvick som fan i styrningen, rolig att busa med och ett fint sovutrymme i förpiken... MEN · Jag gillar inte att bara ha en motor (inte roligt när nåt pajar, har hänt mig) · Sämre radar, iom att den är så liten så sitter den dessutom för lågt och ger kass räckvidd · Ser ut som en badanka. Helge är lite mer badass · Luktar nåt konstigt plast-äckel inuti. · Rätt jobbig att köra i sjö då det studsar, hoppar och far ordentligt. Det är ju iofs alltid uppiggande när man dyker och det rinner in 50 liter vatten i spylyckan...men ändå, nej tack. Mitt val blir H. Stor, trygg, trevligt med dubbla maskiner om nånting händer, och så kan man ju hänga på vapen. Quote
Gotcha Posted February 27, 2003 Report Posted February 27, 2003 ..och så kan man ju hänga på vapen. Hehehe...kunde inte sagt det bättre själv!! H får min röst...nioX har redan sammanfattat varför.. /Gotcha, som numera ven har full koll på vad en "Neuhaus-tumme" är.. Quote
Rokare Posted February 27, 2003 Report Posted February 27, 2003 Godafton Helge givetvis... den luktar ju inte fritidsbåt. Som en kapten en gång sa... En 90H och en äcklig jägarpluton (Inte för att jag någon gång stött på en jägarpluton som inte var äcklig (rokares anm.)) det löser upp vilken illasinnad förkylning som helst. GMY ps. tnr 272330 Funkar inte chatten? ds ps.2 Gotcha, när gjorde du GU? ds Quote
EO4 Posted February 28, 2003 Report Posted February 28, 2003 (edited) Ställer in mig i Helge-ledet! Skall man bara leka så är G-båten roligare än E. Är det förresten någon som har provat jägarjaccuzi från 90E - funkar det??? Edited February 28, 2003 by EO4 Quote
iNfO Posted February 28, 2003 Author Report Posted February 28, 2003 Jodå det fungerar från E båten med bara att dra på och hoppa i. Quote
Recommended Posts