Guest J-Star Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 13 gig nedladdning... + 500 meg patch... det tog sin tid men nu är det klart. Två dagar kvar till Early Access. Vilka mer är med på detta? Var tänker ni spela? PvE, PvP eller RP-PvP? /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 Hmm, tell us about it. MMORPG? Kostnad / mån ? m.m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 Hmm, tell us about it. MMORPG? Kostnad / mån ? m.m http://www.ageofconan.com http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_Conan MMO RPG, gjort av Funcom, grannar i väst... norrmän. Inköp 399 för standard och 499 för Collectior's Ed. 15€ i månaden tror jag, samma som WoW och de flesta andra. Baserat på Rob. E Howards Conan-saga om "The Hyborian Age". Tro inte att detta bara är som filmerna "Conan the Barbarian" och "Red Sonja"... Howard's Hyboria är mycket mer än så. http://en.wikipedia.org/wiki/Hyborian_Age Spelet är M-rated. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted May 16, 2008 Report Share Posted May 16, 2008 Jag lirade betan en massa, nästan för mycket eftersom jag nu inte alls är speciellt sugen på det. Om några kompisar börjar lira det kan jag tänka mig att börja spela det igen. Då främst för PvP-strider. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 Tre dagar in i pre-release sitter jag och räknar på hur många övertidstimmar jag behöver för att kunna köpa ny dator som gör spelet rättvisa. Spelet är sanslöst snyggt, speciellt för att vara en MMO... men det kräver också en modern maskin. Minst 2 Gig minne för att komma över 5 FPS i städerna. Och får att få ut full kräm när DX10-versionen släpps i höst behövs Windows Vista. Men redan på lägsta settings är det som sagt ett otroligt snyggt spel. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Jo ska nog spela, men det ska ju laddas ned 15GB nu och närmare 25 har redan installerats, så det tar ju sin lilla tid innan man får chansen. Ser fram emot det dock, hoppas bara att datorn hemma klarar av det hyfsat. EDIT: var något fel på installationen på min brors dator tydligen, man behöver inte ladda ned speciellt mycket. Den tråkiga nyheten är att det fungerar sådär på min dator hemma (precis över minimum kraven) så skippar nog det för tillfället. Lyckönskningar till alla som ska spela det /M00nStalker som ska spela Heroes of Might and Magic IV och andra lågkravsspel en tid framöver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 Spelat sedan betan och fick clienten på dvd gratis ihop med extra 100 dagar (så jag har 130 dagar gratis Är ett gäng från LotrO som startat en clan och vi har nu en stad med alla bygnader samt murar klart. Spelar på Aquilonia och i klanen Northwind free Company. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prickskytten Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 Lirar på Battlescar själv. Naturligtvis är man barbar, vad annars? \m/ Blir inte så jättemycket spelande tyvärr, har lite för dålig dator för att spelet ska flyta riktigt och är det något jag hatar så är det att springa runt med några få fps plus gigantiska hårdvarulagspikes. Blir ju bättre när man inte är i städer, men ska nog inte spela särskilt mycket tills jag får råd att uppgradera till en ny rigg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted June 14, 2008 Report Share Posted June 14, 2008 Spelat sedan betan och fick clienten på dvd gratis ihop med extra 100 dagar (så jag har 130 dagar gratis Är ett gäng från LotrO som startat en clan och vi har nu en stad med alla bygnader samt murar klart. Spelar på Aquilonia och i klanen Northwind free Company. Ah, då är vi på samma server! spelar i The Enclave. Var du med på RP-grejen ifgår när Virus klanen dummade sig? /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted June 15, 2008 Report Share Posted June 15, 2008 Vi hade fått vårat första RP jobb som livvakter åt ett gäng igår, tyvär var jag inte med. Har lite lite tid att spela för tilfället tyvär. Kan ju nämna att vi är ganska så hardcore RP. Men om ni vill ha lite RP så går det säkert att ordna något. Kortfattat så är grunden i våran klan att vi är ett kompani "sellswords". (precis som vi var i lotro och swg ) Men absolut om ni RPar (är ju trots allt en RP server men man vet ju aldrig) så är vi alltid öppna för "events" Link to comment Share on other sites More sharing options...
eternal Posted June 15, 2008 Report Share Posted June 15, 2008 Så wow inte direkt visat sig varaför mig så blev jag övertalad till att testa Age of Conan istället. Dock så tycker jag ej att skillnaden är speciellt stor rent rollspelsmässigt. Men nu kan jag ju iallefall säga att jag försökt att bli en av de inbitna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted June 15, 2008 Report Share Posted June 15, 2008 Rollspelsmässigt så är ju skillnaden att det är en helt annan värld/universum. Samt att Conan är betydligt mer vuxet. Att anfalla någons stad ta livet av deras manliga population men ta kvinnorna för att låta dom jobba i din stads taverna är liksom en helt ok vinkling. Det finns liksom tillock med prostiuerade i populationen utav NPCs. I Conan får man quests att ta livet av folk och placera huvudet på en påle och så vidare. Det är väldigt mycket mer vuxet både grafiskt, språkmässigt och i den frihet du får som spelare. Och Hyboria är en ganska brutal värld där kvinnor oftast är prästinnor, prostituerade eller tredje klassens medborgare. Detta gör en enorm skillnad i rollspelandet. och efter att hört mig för så förstår jag inte riktigt vad virus gjorde för fel... Vill man inte ha folk som står som guards eller patrullerar området man är så får man förvänta sig att bli anfallen.. annars borde man valt en annan server. edit: jo NFC var med där och var där just för att vara väktare runt eventet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Well, mycket mycket har hänt och det som var ett fantastiskt ofärdigt spel för ett par år sedan är nu.. ett fantastiskt vackert och gripande spel (förutsatt att man något så när gillar genren) Efter lite över två år så har jag mycket screenshots här kommer några från mina senaste äventyr: helt utan skam, lite promotion för min clan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Offentlighetsprincipen Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Tycker det var tråkigt att spelet var så pass buggigt när det släpptes, kanske att man skulle ge det ytterliggare en chans när man får tid över....eller så sparar jag krafterna till Star Wars: The Old Republic Link to comment Share on other sites More sharing options...
dxl Posted May 18, 2010 Report Share Posted May 18, 2010 Vad som är nytt i AoC Länken går till en sida som INTE är en rescension utan bara beskriver allt nytt, kan vara värd att läsa om man är nyfiken på spelet. Jag har för övrigt ett par 7 dagars prova på koder (jag tror det är 7 dagar iaf) jag kan ge ut om folk är intreserade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.