Jump to content

Recommended Posts

Vad vet folk om detta? Hittade det på FM's söksida för utlandstjänst.

Verkar vara 2 perioder med 8-12 veckors tjänst antingen nu under sommar och höst eller under nästa år?

EDIT: Ser att det verkar vara ett motsv. NSE för Afghanistanstyrkan iaf.

Edited by Kingecho1

Det är för FS skulle jag tro, FV har väl två Tp84 där sedan en tid tillbaka. Tidigare har FmLog personal skickats dit från tex ResUs. De kanske har tröttnat, vad vet jag. Vet iaf att det brukar finnas tid för lite beachverksamhet mellan flygdagarna. Hmmm... 8-12 veckor låter lagom ju....

Måste ju finnas mera information om hur själva upplägget ser ut. Om det är 8-12 veckor i en klump eller utspridd under perioden? MM etc osv?? Finns ju inte ens en hänvisning till vart man kan höra av sig för mera information!

EDIT: Iofs kanske man kan slå C JSS en signal då det ska samverkas med denne.

Edited by Kingecho1

Måste ju finnas mera information om hur själva upplägget ser ut. Om det är 8-12 veckor i en klump eller utspridd under perioden? MM etc osv?? Finns ju inte ens en hänvisning till vart man kan höra av sig för mera information!

EDIT: Iofs kanske man kan slå C JSS en signal då det ska samverkas med denne.

Det troliga är att det är Hkv som tillsätter precis som med HAW i Tjeckien.

F7 har genom TSFE (gamla Tpf) haft folk i abu dhabi i UAE länge,och detta har haft stor rotation på vissa tjänster.bla så har viss personal varit nere 3 veckor i stöten 4-5 ggr på ett år.

Detta är väl ett försök att frigöra folk och för att få folk till C17 HAW i tjekien.

• 2 weeks later...
noll risker, boende på hotell, 2 flighter i veckan att hålla reda på, okej lön.

Hur kan folk ens tänka sig att åka dit? :)

Asså, skoja inte att det är besvärligt på FOB:en! 0:)

På sommaren kan man ju inte gå mer än två kvarter - sen måste man ta taxi - annars blir man ju genomblöt av svett!! Nära 100% fukt i luften och mellan 40 och 50 grader varmt är inte att leka med! Dessutom är det skitjobbigt att inte komma på nya roliga saker att göra på helgerna... 0:)

Skämt åsido - jag är ytterst tacksam för FOB:ens verksamhet. Annars hade det varit mycket tristare arrangemang runt leaverna...

Jag tror att logoff var nere i 8-veckorsomgångar (om jag inte minns fel), sen var det dags för byte.

noll risker, boende på hotell, 2 flighter i veckan att hålla reda på, okej lön.

Hur kan folk ens tänka sig att åka dit? :huh:

Asså, skoja inte att det är besvärligt på FOB:en! 0:)

På sommaren kan man ju inte gå mer än två kvarter - sen måste man ta taxi - annars blir man ju genomblöt av svett!! Nära 100% fukt i luften och mellan 40 och 50 grader varmt är inte att leka med! Dessutom är det skitjobbigt att inte komma på nya roliga saker att göra på helgerna... :rockon:

Skämt åsido - jag är ytterst tacksam för FOB:ens verksamhet. Annars hade det varit mycket tristare arrangemang runt leaverna...

Jag tror att logoff var nere i 8-veckorsomgångar (om jag inte minns fel), sen var det dags för byte.

Hotbildsanalysen ser följande ut:

Risk för sammanstöt med påflugna fillipinska prostituerade utanför hotellet, som en direkt följd av detta riskerar du att bli kallad "babyboy"

Risk för drunkningsolycka i poolen.

Viss risk att tröttna på hotellbuffén.

Men ärligt. Ni har som chansen att få en plats: SÖK! .. detta är absolut ingen skitmacka!

Men det var då själva.....

Varför har de tagit bort befattningarna redan? Kollade för några dagar sedan och såg att det var tom den 11/5 som gällde. Och nu när man skulle söka så är de borta! Och FOB verkar inte finnas med i förlängningen till den 13/5 heller. Irriterande!! :D

EDIT: Puuuh såg att de hade lagt till det idag igen. Med ny ansökningstid tom den 14/5 så nu kan man släppa detta och sedan klicka in sig på onsdagkväll igen och fundera på om man vill söka.

Edited by Kingecho1