Jump to content

Graderna här på soldf


111 SSK BAT

Recommended Posts

Satt och funderade över hur man stiger i grad här på forumet. Vän av ordning som jag är så upptäckte jag att man inte stiger i graderna på samma tid som man gör i FM i övrigt. Det går snabbare här.

 

Dags för reform kanske.

 

Så här skulle det nya gradsystemet se ut.

 

Korpral 450 inlägg (Det tar 225 dagar att bli korpral i FM 225*2=450)

Furir 600 inlägg (Det tar 300 dagar att bli furir i FM)

Sergeant 720 inlägg

Fänrik 900 inlägg

 

Härefter blir det ju lite jobbigare, för vi kan ju inte skickas iväg på OHS/MHS på nåt annat forum.

Om man istället tänker sig att man blir vpl LT, KN osv så skulle 500 inlägg mellan de olika graderna vara lämpligt.

 

Löjtnant 1400 inlägg

Kapten 1900 inlägg

KronFänrik 2400 inlägg

Överstelöjtnant 2900 inlägg

osv

 

Vad tycker ni?

Edited by 111 SSK bat
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Förvisso...men spelar det någon roll egentligen..?

 

Är man på statusjakt, kan man ju vända sig till Lunarstorm, och vi får ju inte fler rättigheter/mera behörighet för att vi stiger i graderna (såvida vi inte blir blågul eller admin).

 

För min del spelar det ingen roll, men om man nu vill jaga grader så är väl .mil-systemet ok.

 

\:)

Link to comment
Share on other sites

Förvisso...men spelar det någon roll egentligen..?

 

Är man på statusjakt, kan man ju vända sig till Lunarstorm, och vi får ju inte fler rättigheter/mera behörighet för att vi stiger i graderna (såvida vi inte blir blågul eller admin).

Kunde inte sagt det bättre själv!

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Sen har vi ett par snubbar som kallar sig general fastän de bara har några futtiga inlägg, snacka om BACCIS-General...måste nog ändra den gradens bild till vita stjärnor i sann BACCIS stil. :D

Link to comment
Share on other sites

Men i krig stiger man ju i grad snabbare!

Jag anser att Soldf (chatten & forum), och framför allt hela vilda wäbben, är vårt lilla slagfält! Har man tampats med fjortisar i chatten, eller löst en krånglig tråd i forumet ja då borde man rekommenderas för befodran.

Sen ligger det i Blåguls (eller Generalen Svensk själv) att utfärda denna.

Enkelt.

 

 

(Är man datanörd så är man. Och ja, du ingår också i den kategorin! :blink: )

Edited by .oz
Link to comment
Share on other sites

Då borde man väl även diskutera möjligheten att få medaljer och förtjänsttecken ?

 

Edit: jag är själv inte status-jägare utan det kan man syssla med på lunarstorm men jag tyckte att det kunde vara en intressant vinkel på tråden.

Edited by Axial
Link to comment
Share on other sites

Då borde man väl även diskutera möjligheten att få medaljer och förtjänsttecken ?

Bra förslag! Det kan öka kvaliten på inläggen. Visst kommer det kanske att bli lite statusjakt, men det krävs kvalitativa inlägg och inte kvantitativa för att få utmärkelser.

Link to comment
Share on other sites

Nu har denna fråga bara nästan med tråden att göra men istället för att starta en ny tråd så:

 

General Svensk: Om du startade SoldF.com och du är medlem nummer två, vem är då medlem nummer ett ?

Det är ju bara att skriva '1' överst på user info så der du.

Men för att göra det lättare så har jag redan förberett det här och kan säga att han inte finns.

 

Men förut när nya-forumet va nytt så har jag för mig admin då (Svensks polare) va förste user. Sen så hängde inte han med när alla användare flyttades över till nuvarande forum så är på annan ort.

Typ.

 

Eller.. Vette fan. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
Det systemet som finns nu är väl inte trasigt?!?!  Försök inte laga det då!!!  :)

 

Nifelhel är nöjd med systemet som det är idag..  ,O

Så talar en väl inbiten veteran, forumets första löjtnant av två möjliga än så länge. :)

 

Såja såja niffe, var inte så konservativ. Låt idéerna få växa fram. :)

Link to comment
Share on other sites

TÄNK K.I.S.S Keep it simpel, stupid...

 

Tänk hur det var när forumet gick ner i 75h... Ju mer "extrafinesser" ju mindre stabilt är risken att det blir...

 

Undrar hur många som fick PTSD efter dom hemska 75h? ;)

 

I speak truly, becous i seen hell! :)

Edited by Fu Dahlberg
Link to comment
Share on other sites

Usch, du stavar illa också Dahlen. :D

 

Varför skulle det krascha mera för ifall man tog bort automatiserade funktioner?

Nu hajar jag inte.

Idén var ju att man skulle bli befodrar endast vid hjältemodiga insatser, och inte efter ett visst antal inlägg etc.

 

Enda som krävs då är ju lite jobb från blågul. Det kanske var det du menade med att det blir krångligt ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning
En enkel mening kan få slut på den här tråden;

 

Fungerar det? - Skit då i att ändra!

 

// nilsson

Kimster se en man som har samma tankar... :)

aaargh :D:D jaajaa asså missförstå mig inte.. jag säger varken bu eller bä här.. bara kommenterar och uppmuntrar till nya idéer o förslag. B)

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Det beror på att vi nite har några fartyg beskrivna alls här :D

När/OM DU åtgärdar det genom att fixa sidor om samtliga, så lovar jag att fixa in nollor och streck på graderna :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...