Jump to content

HVu Blekingegruppen.


linush

Recommended Posts

Jag har anmält mitt intresse till ungdomsverksamheten genom hemvärnets hemsida och de skickade ett auto-mail och i det stod det att de skulle ta kontakt med mig så snabbt som möjligt. Det har de inte gjort och har gått snart 2 veckor sen jag gjorde det.

 

 

Jag vet till 100% att jag inte gjort några fel eftersom om man skulle anmäla sitt intresse för just ungdomsverksamheten skulle man klargöra det, vilket jag gjorde. Jag har även läst den andra tråden om ansökan till HVu som tog några månader, om jag inte tar fel?

 

 

 

 

Tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites

Jag har anmält mitt intresse till ungdomsverksamheten genom hemvärnets hemsida och de skickade ett auto-mail och i det stod det att de skulle ta kontakt med mig så snabbt som möjligt. Det har de inte gjort och har gått snart 2 veckor sen jag gjorde det.

 

 

Jag vet till 100% att jag inte gjort några fel eftersom om man skulle anmäla sitt intresse för just ungdomsverksamheten skulle man klargöra det, vilket jag gjorde. Jag har även läst den andra tråden om ansökan till HVu som tog några månader, om jag inte tar fel?

 

 

 

 

Tacksam för svar!

 

Det kan ta lite tid ibland innan det filtreras ner till ungdomsansvarige och ibland tar det lite tid innan han får ändan ur så att säga. I värsta fall kan du ju skicka en till om inte annat så visar ju det att du är väldigt på.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag skickade in en anmälan till strax efter trådstarten. Jag har även för mig att min farfar har lite kontakter inom ungdomsverksamheten då min far även var del av den i sin ungdom.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag skickade in en anmälan till strax efter trådstarten. Jag har även för mig att min farfar har lite kontakter inom ungdomsverksamheten då min far även var del av den i sin ungdom.

enklast o bäst är om du själv ringer BLG o ber att får tala med u-ansvarig off. Annars kan det vara sommar innan din ansökan kommer fram.

Link to comment
Share on other sites

BLEG: 0455 - 85 000 be att få prata med / eller få kontakt med ungdomsansvarige.

Vad gäller 11:e komp kontaktas de enklast genom mailadressen på deras sida.

Jag vill minnas att ungdomsverksamheten är gemensam över hela länet, dvs att de enskilda kompanierna inte har någon "egen" ungdomsverksamhet.

 

Mvh Fu Sjöstedt

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu kontaktat en Lars N som bad mig skicka ett mail till hans adress med info om mig själv, intressen och träningsvanor som han skulle vidarebefodra till ungdomsledaren Johnny P. Jag hoppas snart att jag blir kontaktad av honom.

Edited by Fk Satan
Tog bort efternamn.
Link to comment
Share on other sites

Jag vill minnas att ungdomsverksamheten är gemensam över hela länet, dvs att de enskilda kompanierna inte har någon "egen" ungdomsverksamhet.

 

Det varierar lite från plats till plats. Tingvalla HVu i Karlstad tillhör Östra Värmlands Hvbataljon.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill minnas att ungdomsverksamheten är gemensam över hela länet, dvs att de enskilda kompanierna inte har någon "egen" ungdomsverksamhet.

 

Det varierar lite från plats till plats. Tingvalla HVu i Karlstad tillhör Östra Värmlands Hvbataljon.

 

 

Det kan bero på att i Blekinge så är Sölvesborg, Karlshamn, Ronneby och Olofström mindre städer med lite mindre hemvärnsförband. Det skulle inte vara särskilt trevligt för ungdomar om de bara hade bedrivt ungdomsverksamhet i Karlskrona, särskilt inte för de som bor i västra Blekinge. Nu utförs övningar av olika slag på F-17 utanför Kallinge eftersom det ligger mitt i Blekinge, så alla har relativt samma färdavstånd :worthy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...