Jump to content

Stickpassare

Vici

Recommended Posts

Nu är det så att jag har fått in i skallen att jag vill ha en stickpassare med långa spetsar av samma typ som används i åtminstone flottan. Någon som vet om, och i så fall var, jag kan hitta en sådan? Tycker jag har sökt runt så mycket jag förmår, både här och på internet utan resultat.

En sån här letar jag efter:

passare.jpg

Tacksam för svar!

Det där ser ut som exakt kopia av den jag köpte för 20:- i bokhandeln när jag pluggade. Då fanns det iallafall helt obegränsat i de flesta affärer. Har du kollat i din lokala bokhandel?

Jajamen! Du har rätt det finns modeller osm likanar denna i utförandet, MEN den springande punkten är spetsarna som på den modellen jag söker är långa och aningens grövre än de där i bokhandeln. Där jag bor finns det i alla fall bara någon variant med smala, utbytbara spetsar som trasar sönder sjökortet och det är ju inte så bra. Så ingen träff, men tack ändå! :)

Vill tillägga att jag är tacksam för alla försök :baskerPa:

• 2 weeks later...

Kanske denna modell http://www.watski.se/www/produkter_meny.as...;parentGroupID= lite annorlunda mot den på bilden men en beprövad konstruktion för det ändamålet.

Annars är tipset dem bokhandlare som säljer sjökort eller marinbutiker.

Jag håller på lite med nautiska utbildningar inom Medborgarskolan och dem passare vi använder där stämmer ganska bra med vad Du beskriver och kanske jag kan fixa en sådan åt Dig om Du vill, har inte hand om inköpen och vet inte riktigt var dem kommer ifrån men den är iaf bra vet jag efter användande, visst gör den lite hål i papperskorten men Du får inte vara så hårdhänt och papperskort är förbrukningsvara som bör bytas med några års mellanrum ändå :D