2Sharp Posted March 11, 2003 Report Posted March 11, 2003 (edited) körde ni med insidan mkt i iaido? vore kul att höra en annan spegling på tillvaron. jag håller inte riktigt med dig när det gäller hur man bäst slår ut sin motståndare med kniv. visserligen kan man sticka in den i honom, men är det då inte bättre att använda ngn typ av 'dagger' eller liknande. tanto är enligt mig gjord att skära med (även om det finns stötar), och det är därför spetsen har blivit som den blivit. Ewww? kan tyvärr inte svara på insidan användandet i iaido, det var längesedan och inte speciellt omfattande... damn, det är typ 15-16 år sedan Jag tror inte att spetsvalet spelar SÅ stor roll för penetration, ett av de vanligare vapnen som används är ju skruvmejsel, det penetrerar ju uppenbarligen tillräckligt bra. Givetvis kan man välja en spets som är optimal för penetration, men jag tror nog att du kommer igenom utan större problem ändå. Oh yeah, tack för infon Edited March 11, 2003 by 2Sharp Quote
zaitoh Posted March 12, 2003 Report Posted March 12, 2003 nu känner jag mig nästan tvingad att skaffa ngn typ recon tanto eller ngt. blir så upphetsad av dessa disskussioner... :P Quote
Recommended Posts