Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Jag behöver en högupplöst bild på någon form av tygmärke (dvs inte kragspegel) med Hv emblem, gärna en där det ligger korslagda svärd bakom.

Om någon har ett märke, men inte möjlighet att fotografera, så lånar jag gärna märket.

Syftet är en infofolder om Hv inom Skånska gruppen.

Hej!

Jag behöver en högupplöst bild på någon form av tygmärke (dvs inte kragspegel) med Hv emblem, gärna en där det ligger korslagda svärd bakom.

Om någon har ett märke, men inte möjlighet att fotografera, så lånar jag gärna märket.

Du kanske hittar en sån här:

http://www.svenskamedalj.se/

Lycka till

[sorry, det var vist ett tygmärke du letade efter]..

Edited by Linnea

Hej!

har inte skånska gruppen den grafiken du behöver för deras info.folder?

har inte skånska gruppen den grafiken du behöver för deras info.folder?

Jo då, grafik finns, men kanske inte i just den utformning jag "behöver".

Så ett förtydligande till alla "intresserade": grafik i alla möjliga format och varianter finns - däremot letar jag efter tygmärke som motsvarar fastställd grafisk profil, för att få en textur/yta som är mer "levande".

Slut! Frågor?

Slut! Frågor?

Njae! Jag har faktiskt lite frågor, i egenskap av diplomiterad heraldiker... Vad tusan ska du med H:et till Sir Vival? Jag kan köpa att FM kör vidare på detta men det är väl mer eller mindre ifrågasatt som heraldiskt vapen (har varit i kontakt med Riksheraldikern och han gillade det inte... detta gör oss TVÅ!...3 med min nu avlidne mentor Fil Dr i konsthistoria XX (personskyddslagen)) Det är dålig heraldik att ha siffror eller bokstäver i en vapensköld, det finns dock undantag från medeltiden... däribland ätten Thott som förde ett "M" i det övre högra fältet... annars... Nej Icke!!! Låt oss inte föra vidare dylika sjukliga avarter i heraldiken. Ju mer vi använder detta vapen desto mer göder vi dess etablering... DET BÖR MOTARBETAS MEDAN TID FINNES!!! Sen må UniFM och dess laglydiga lärjungar säga ditt eller datt.. men några heraldiska kunskaper besitter de inte!!!

Om jag hade nämnt min mentor i heraldik (som jag av respekt inte nämner i forumet av vördnad då han inte finns med oss längre, så hade alla som oponerat sig backat direkt... hans namn är ett MYCKET tungt kort i heraldiken!) Frid över honom och han har lärt mig så mycket!!!!! "Modestia Victris" Mr J!!!

Lfskbat

Diplomiterad heraldiker.

Edited by Lfskbat