Sir Vival Posted January 30, 2008 Report Share Posted January 30, 2008 Hej! Jag behöver en högupplöst bild på någon form av tygmärke (dvs inte kragspegel) med Hv emblem, gärna en där det ligger korslagda svärd bakom. Om någon har ett märke, men inte möjlighet att fotografera, så lånar jag gärna märket. Syftet är en infofolder om Hv inom Skånska gruppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linnea Posted January 30, 2008 Report Share Posted January 30, 2008 (edited) Hej!Jag behöver en högupplöst bild på någon form av tygmärke (dvs inte kragspegel) med Hv emblem, gärna en där det ligger korslagda svärd bakom. Om någon har ett märke, men inte möjlighet att fotografera, så lånar jag gärna märket. Syftet är en infofolder om Hv inom Skånska gruppen. Du kanske hittar en sån här: http://www.svenskamedalj.se/ Lycka till [sorry, det var vist ett tygmärke du letade efter].. Edited January 30, 2008 by Linnea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted January 30, 2008 Report Share Posted January 30, 2008 Rikshemvärnsavdelningen borde ha grafik som ni kan få använda.. http://www.hemvarnet.mil.se/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted January 30, 2008 Author Report Share Posted January 30, 2008 Rikshemvärnsavdelningen borde ha grafik som ni kan få använda.. Jo visst finns det, men det var liksom inte det jag var ute efter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted January 30, 2008 Report Share Posted January 30, 2008 (edited) Kanske kan hjälpa lite, annars vet jag att det finns ett vitt märke med HV loggan, har tyvärr ingen bild på det själv.. Edited January 30, 2008 by johanp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Sörvik Posted January 31, 2008 Report Share Posted January 31, 2008 Den här kan du kanske använda. Dock saknar den färg men det går att lägga till i ett rit-program, typ photoshop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted January 31, 2008 Author Report Share Posted January 31, 2008 Tack för hjälpen, men jag är ute efter tygmärke specifikt, den andra grafiken har jag. @johanp Har du märkena i högre upplösning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted January 31, 2008 Report Share Posted January 31, 2008 @johanpHar du märkena i högre upplösning? Tyvärr inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jadu Posted February 2, 2008 Report Share Posted February 2, 2008 Hej!Jag behöver en högupplöst bild på någon form av tygmärke (dvs inte kragspegel) med Hv emblem, gärna en där det ligger korslagda svärd bakom. Om någon har ett märke, men inte möjlighet att fotografera, så lånar jag gärna märket. Syftet är en infofolder om Hv inom Skånska gruppen. har inte skånska gruppen den grafiken du behöver för deras info.folder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted February 2, 2008 Author Report Share Posted February 2, 2008 har inte skånska gruppen den grafiken du behöver för deras info.folder? Jo då, grafik finns, men kanske inte i just den utformning jag "behöver". Så ett förtydligande till alla "intresserade": grafik i alla möjliga format och varianter finns - däremot letar jag efter tygmärke som motsvarar fastställd grafisk profil, för att få en textur/yta som är mer "levande". Slut! Frågor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lfskbat Posted February 3, 2008 Report Share Posted February 3, 2008 (edited) Slut! Frågor? Njae! Jag har faktiskt lite frågor, i egenskap av diplomiterad heraldiker... Vad tusan ska du med H:et till Sir Vival? Jag kan köpa att FM kör vidare på detta men det är väl mer eller mindre ifrågasatt som heraldiskt vapen (har varit i kontakt med Riksheraldikern och han gillade det inte... detta gör oss TVÅ!...3 med min nu avlidne mentor Fil Dr i konsthistoria XX (personskyddslagen)) Det är dålig heraldik att ha siffror eller bokstäver i en vapensköld, det finns dock undantag från medeltiden... däribland ätten Thott som förde ett "M" i det övre högra fältet... annars... Nej Icke!!! Låt oss inte föra vidare dylika sjukliga avarter i heraldiken. Ju mer vi använder detta vapen desto mer göder vi dess etablering... DET BÖR MOTARBETAS MEDAN TID FINNES!!! Sen må UniFM och dess laglydiga lärjungar säga ditt eller datt.. men några heraldiska kunskaper besitter de inte!!! Om jag hade nämnt min mentor i heraldik (som jag av respekt inte nämner i forumet av vördnad då han inte finns med oss längre, så hade alla som oponerat sig backat direkt... hans namn är ett MYCKET tungt kort i heraldiken!) Frid över honom och han har lärt mig så mycket!!!!! "Modestia Victris" Mr J!!! Lfskbat Diplomiterad heraldiker. Edited February 3, 2008 by Lfskbat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts