Jump to content

Gradbeteckningar

Guest Guest_Samlaren_*

Recommended Posts

Guest Guest_Samlaren_*

Hej,

jag har i nuläget ett antal gradbeteckningar till flygvapnet. Dessa svarta som ska sitta på skjortor m.m.

Har en idé att försöka samla alla gradbeteckningar hela vägen från den minsta till den största graden.

Har sökt lite överallt men inte hittat hur jag ska bära mig åt för att få tag på dem. Finns det någon tillverkare som man får/kan köpa ifrån eller hur ska jag bära mig åt?

Tack!

Guest Guest_Samlaren_*
Kolla på tradera, brukar finnas den del där.

Jo, det är där jag har hittat de jag har.

Fast det är rätt sällsynt med dem där ändå. De som jag söker.

Sen tror jag inte de största graderna kommer att auktioneras ut där. T.ex. General är ju ganska så få tillverkade vad jag kan tro.

Sen tror jag inte de största graderna kommer att auktioneras ut där. T.ex. General är ju ganska så få tillverkade vad jag kan tro.

Nu är jag inte direkt samlartypen, men är det inte just detta som är poängen? Att det är lite krångligt och tar tid att få tag på hela serien? Eller är det lika kul även om man kan beställa hela rasket på postorder, motsv?

Hör med flygflottiljernas (såväl existerande som nedlagda) kamratföreningar. Där kan du kanske hitta likasinnade.

Guest Guest_Samlaren_*

Nu är jag inte direkt samlartypen, men är det inte just detta som är poängen? Att det är lite krångligt och tar tid att få tag på hela serien? Eller är det lika kul även om man kan beställa hela rasket på postorder, motsv?

Hör med flygflottiljernas (såväl existerande som nedlagda) kamratföreningar. Där kan du kanske hitta likasinnade.

Jo det är sant. Inte kanske köpa alla på en gång.

Men känner att jag kört fast lite, hittar dem inte någonstans för tillfället.

Tack för tipsen så långt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...