Strv S Posted November 6, 2007 Report Posted November 6, 2007 Tyvärr hittade jag inga minnesstenar på ATS och A4 så där blev det mer sporadiskt. Minnesstenen för A4 är placerad ca 150 - 200 meter vänster om kanslihuset om man kommer från centrum. dåligt placerat, upptäckte den av en slump. Aha, ska komma ihåg det! Ingen som har sett nån ATS-sten? finns ingen tyvärr. endast en minnestavla i teknikhuset, en viss Kapten A från ATS muttrade mycket om avsaknaden av minnessten. Quote
lebos Posted November 7, 2007 Author Report Posted November 7, 2007 Det var tråkigt att höra, synd. Krävs det en förening motsv eller betalar fm själv stenar? Quote
Psilander Posted November 15, 2007 Report Posted November 15, 2007 (edited) I Söndags 11/11 kl 11 var det 89år sedan vapenvila avslutade VK1. Det högtidlighölls som Rememberence Day i stora delar av världen. Jag repeterar därför mitt förslag att 6/11 dvs Gusaf Adolfsdagen skall bli en Svensk motsvarighet dels till att minnas de offer som bragts i krig och örlog för vårt land, men även för freden under senare tid. en liten film från England, QE2 Rememberence Day Man skulle kunna göra motsvarande i Sverige, med drabant kår, grenadjärvakt etc, skulle ge svenska soldater och även allmänheten ett perspektiv på saker och ting som saknas idag. Edited November 15, 2007 by Psilander Quote
Strv S Posted November 17, 2007 Report Posted November 17, 2007 Tror det var FM som betalade I5:s sten, driften osv, sköts väl av föreningen Fältjägarna? Kamratföreningen Fältjägarna Quote
Recommended Posts