Jump to content

Ont i Halsen? :O

Fältis

Recommended Posts

Jag läste att ifall man har Ont i halsen och anstränger sig hårt fysiskt så kan man få hjärtinflammation och dö.

Ifall man nu får Ont i halsen under värnplikten ska man då stanna kvar där man nu ska stanna kvar, eller följer man med på övningar ändå, eller vad händer?

Jag visste dock inte att det var så allvarligt att träna med ont i halsen, det har aldrig någon sagt till mig.. jag har bara undvikit det med suntförnuft.

Men under värnplikten hade jag nog inte ens haft en tanke på att säga till att jag har ont i halsen, jag hade bara försökt gjort mitt bästa, fast nu fick jag ju reda på detta... :banghead:

Ja man gör ju som med allt annat som kan påverka stridsvärdet, anmäler det till chefen.

Och då tar man tillsammans ett beslut om hur man ska göra (ibland med sjuksköterska/läkare).

Det är inte svårare än så, det man inte ska göra är att bara köra på "för jag är ingen mes", eftersom detta kan få konsekvenser för alla, inte minst för dig själv.

kolla den HÄR tråden... finns lite mer info där.

Men som sagt tidigare... träna när man är sjuk är typiskt obra.

Men när vi ändå är inne på detta så har man en liten fråga. Har lyckats dragit på mej en förskylning under veckan med hela kitet, feber, ont i halsen, snuva you name it. I alla fall... några som har nå bra tips hur man ska komma tillbaka till träningen efter en förskylning? Vill ju inte förlora allt jag tränat upp nu under sommaren på gymmet och löpbanan. :uuh:

Börja träna igen? Lite lätt i början och sen hårdare? Eller har jag missförstått frågan :unsure:

Instämmer med föregående.

det är väl bara att köra igång igen men kanske backa ett eller två steg beroende på vilken nivå man ligger på innan.

:rodna:

• 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...