EXXON Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 Under kravallerna i Kosovo Mars 2004 filmades mycket av händelserna av olika personer från olika Kforförband som sedan sammanställdes till en film. Finns den att få tag i eller FM har lagt locket på? Har sett den och det är värsta actionrullen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FCR2 Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 Efter som jag var där har jag oxå letat under lång tid. Det som vi fick se på återträffen var någon som norrmännen hade kokat ihop. På Youtube har jag hittat "Oro i kosovo" ungefär samma som den jag sett tidigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_K Posted July 4, 2007 Report Share Posted July 4, 2007 Under kravallerna i Kosovo Mars 2004 filmades mycket av händelserna av olikapersoner från olika Kforförband som sedan sammanställdes till en film. Finns den att få tag i eller FM har lagt locket på? Har sett den och det är värsta actionrullen. Jag har fått se en del under min IMF utbildning. Onödigt att sprida sånt... Det går och identifiera en del personer på de filmerna... å dumt att sprida deras identiteter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted July 5, 2007 Forumsledning Report Share Posted July 5, 2007 Det finns en del material, jag såg senast igår från KS09. En del har FM i sin ägo och vad jag förstår är ambitionen att det ska kunna visas i utbildningssyfte, men det återstår en del frågtecken hur det ska hanteras. Jag anser även det är viktigt att sprida den här typen av material för att visa verkligheten och att kunna förbereda folk på liknande händelse. Jag tror inte man vinner nåt på att sitta och hålla det "hemligt" bara för att "skydda" identiteter eller viss materiell. Sånt går att redigera bort ändå. Beroende på vad som visas så tycker jag defentivt sånt här väldigt nyttigt framförallt i utbildningssammanhang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts