Beazt Posted June 29, 2007 Report Posted June 29, 2007 0800 vid kornhamnstorg, för frulle. Räkna med mig. hehe okej.. jag som feltolkade dig. trode du menade vid Grinden på LedR Får skylla på tröthet Quote
Beck Posted June 29, 2007 Report Posted June 29, 2007 Får hoppas min skattesedel har hunnit komma på posten idag, beställde det förra veckan. Är det någon som har koll på om det är någon tjänst på onsdagen alls? Jag tolkar det som att ledigheten börjar på onsdagen, således borde det vara OK att tuffa hem på tisdag redan Nu börjar det närma sig på riktigt Quote
bacchus Posted June 29, 2007 Report Posted June 29, 2007 Får hoppas min skattesedel har hunnit komma på posten idag, beställde det förra veckan. Är det någon som har koll på om det är någon tjänst på onsdagen alls? Jag tolkar det som att ledigheten börjar på onsdagen, således borde det vara OK att tuffa hem på tisdag redan Nu börjar det närma sig på riktigt Det kanske varierar från enhet till enhet men den information jag har fått säger i alla fall att tjänstetiden är planerad till 2130 måndag och tisdag. Om det nu blir så länge får vi väl se, men det är ju alltid bäst att förbereda sig på det "värsta". Quote
Beazt Posted June 29, 2007 Report Posted June 29, 2007 Får hoppas min skattesedel har hunnit komma på posten idag, beställde det förra veckan. Är det någon som har koll på om det är någon tjänst på onsdagen alls? Jag tolkar det som att ledigheten börjar på onsdagen, således borde det vara OK att tuffa hem på tisdag redan Nu börjar det närma sig på riktigt Det kanske varierar från enhet till enhet men den information jag har fått säger i alla fall att tjänstetiden är planerad till 2130 måndag och tisdag. Om det nu blir så länge får vi väl se, men det är ju alltid bäst att förbereda sig på det "värsta". Precis samma info jag fått. Quote
Term Posted June 30, 2007 Author Report Posted June 30, 2007 (edited) Får hoppas min skattesedel har hunnit komma på posten idag, beställde det förra veckan. Är det någon som har koll på om det är någon tjänst på onsdagen alls? Jag tolkar det som att ledigheten börjar på onsdagen, således borde det vara OK att tuffa hem på tisdag redan Nu börjar det närma sig på riktigt Det kanske varierar från enhet till enhet men den information jag har fått säger i alla fall att tjänstetiden är planerad till 2130 måndag och tisdag. Om det nu blir så länge får vi väl se, men det är ju alltid bäst att förbereda sig på det "värsta". Eftersom det på hemsidan står att vi ska ha gemensam middag i uniform på tisdag kväll och att ledigheten påbörjas under onsdagen så tror jag inte att man kan dra hem redan under tisdag kväll!?! Och i mina tidigare papper så har det ju stått att vi ska jobba mån-ons nästa vecka! Mvh Term Edit: Add Info Edited June 30, 2007 by Term Quote
Tagemark Posted July 1, 2007 Report Posted July 1, 2007 Någon som vill åka med mekanikern från Stockholm via Kornhmanstorg imorgon? Hade varit skönt att slippa åka själv Quote
oggy Posted July 1, 2007 Report Posted July 1, 2007 Någon som vill åka med mekanikern från Stockholm via Kornhmanstorg imorgon? Hade varit skönt att slippa åka själv Du kan åka med mig och Term i min bil om du vill.. utgår från Järfälla. Men vill du åka egen bil kan jag inte hjälpa dig, för det vill jag åxå. Quote
Isse Posted July 1, 2007 Report Posted July 1, 2007 Sitter och läser i pappren nu för att kolla upp allt och undrar om det är någon här som fått ett "beslut om anställning" skickat hem i brevlådan eller är det fortfarande bara kuvertet med basfakta som alla fått? Quote
Tagemark Posted July 1, 2007 Report Posted July 1, 2007 Du har PM Oggy! Nä, har inte fått beslutet om anställning Quote
slemh Posted July 5, 2007 Report Posted July 5, 2007 Någon som kommer vara Serviceman och vet vad en sådan gör? Quote
Munin Posted July 6, 2007 Report Posted July 6, 2007 http://www.mil.se/article.php?id=16829&...;VacancyID=1415 Kort befattningsbeskrivning: Som serviceman ingår du i en grupp om 12 man. Gruppens uppgift är att tillreda mat för ca 250 personer, 3 gånger per dygn. I tjänsten tillkommer arbetsuppgifter så som vattenhantering och vattenrening. Tjänsten innebär arbete på oregelbundna tider över dygnets alla timmar. http://www.lumpen.nu/Lumpen/Utbildningar/E...B900&fsgr=2 Utbildningen Du kommer att utbildas för att i krig ingå i en underhållsgrupp bestående av cirka åtta underhållssoldater. Gruppens huvuduppgift är att ansvara för försörjning av förnödenheter till stridande enheter. Förnödenhetsförsörjning innebär att förse de stridande förbanden med bland annat ammunition, drivmedel och livsmedel. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Rekryteringstelefon: 0171-15 70 00 E-post: [email protected] Quote
Kingecho1 Posted July 6, 2007 Report Posted July 6, 2007 Gruppens uppgift är att tillreda mat för ca 250 personer, 3 gånger per dygn. Ska det verkligen vara tillreda? Då pratar vi ju en kocktjänst som varit väldigt dold. Eller ska de kanske bara koka vatten till de gröna påsarna som de delar ut kanske? Quote
slemh Posted July 6, 2007 Report Posted July 6, 2007 http://www.mil.se/article.php?id=16829&...;VacancyID=1415Kort befattningsbeskrivning: Som serviceman ingår du i en grupp om 12 man. Gruppens uppgift är att tillreda mat för ca 250 personer, 3 gånger per dygn. I tjänsten tillkommer arbetsuppgifter så som vattenhantering och vattenrening. Tjänsten innebär arbete på oregelbundna tider över dygnets alla timmar. http://www.lumpen.nu/Lumpen/Utbildningar/E...B900&fsgr=2 Utbildningen Du kommer att utbildas för att i krig ingå i en underhållsgrupp bestående av cirka åtta underhållssoldater. Gruppens huvuduppgift är att ansvara för försörjning av förnödenheter till stridande enheter. Förnödenhetsförsörjning innebär att förse de stridande förbanden med bland annat ammunition, drivmedel och livsmedel. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Rekryteringstelefon: 0171-15 70 00 E-post: [email protected] Tillreda mat är fel. Jag fick smått panik när jag läste Befattningsbeskrivningen det ringde nämligen en officer och fråga om jag ville bli Serviceman och förklara typ lagerjobb alltiallo åka runt med fördenheter etc. Så jag sa ja. Efter detta så läste jag Befattningsbeskrivningen. Så jag ringde upp idag igen och befattningsbeskrivningen är fel. Man är ingen kokgruppssoldat utan nån alltiallo lager person tjossan. Kanske inte min drömbefattning men bättre än inget Quote
Limpan Posted August 31, 2007 Report Posted August 31, 2007 (edited) Tjaa, nu har det hunnit rinna iväg lite tid och vi har så smått börjat komma in lite mer på djupet av utbildningen. Vad tycks så här långt? Jag har en del synpunkter själv som säkert flera av er blivit varse, både positivt och en del negativt. Edited August 31, 2007 by Limpan Quote
Beazt Posted August 31, 2007 Report Posted August 31, 2007 Ja du vart ska man börja känns det som stundvis. Framföralt efteratt man såg Nyhetets repotaget från LedR på TV4a nyheterna. Visst finns det bra och negativa saker. Får bara HOPPAS att det löser sig i slutet. Quote
Kingecho1 Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Ja du vart ska man börja känns det som stundvis. Framföralt efteratt man såg Nyhetets repotaget från LedR på TV4a nyheterna.Visst finns det bra och negativa saker. Får bara HOPPAS att det löser sig i slutet. Tell us more tell us more....låter onekligen som vissa negativa saker är påtagliga?? Quote
Beazt Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Ja vad ska jag säga tittar man på nyheterna så vet man vad jag menar. Materiel som inte kommit och galtar som går sönder bara man "tittar" på dom.=( Men vi jobbar med dom så gott vi kan för att få dom vi har att rulla. Quote
Munin Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 @ Limpan: Vi kan ju dela en lunch i pentryt, klaga på ungdomens förfall och jämföra våra noteringar i verkligheten istället för här? (PM gick f ö inte då din låda är full). En skock yngre soldater tillhörande trossen skall i veckan ha avverkat 5 km bengåendes i fyskläder, kroppskydd o stridsväst på 22 minuter i brist på annan kvällstjänst. Uttrycket spiderpig verkar leta sig in överallt. Personligen klockades första försöket på fälttestsrundan till 5:20-5.30 per kilometervarv (4 varv genomfördes med någon minuts stretch/återhämtning mellan varje varv), dock saknades FU90 + vapen under försöket, nåja framåt det bär. slut Quote
Limpan Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Så, nu har jag rensat i inboxen så nu går det fint att PM:a om man så önskar! Nåja, det finns helt klart saker att anmärka och ha synpunkter på utan att för den skull underkänna allt, utplåna planeten och ta en kula för tinningen. Nu är jag dock för trött, för utbildningen är...lång. "Spiderpig, spiderpig, does whatever a spiderpig does..." Quote
Guest Hillson Posted September 1, 2007 Report Posted September 1, 2007 Såg ett stort vitt kuvert från FM i brevlådan. Slet upp det full av förväntan och såg....rekryteringspapper från hemvärnet. Suck... Borde de inte se att jag är i NBG? Hur fick de min adress, via fullgjord vpl kanske? Verkar stämma att Plutonchef har tillgång till adresser i sitt område av de som gjort lumpen..! Quote
sisuchef Posted September 2, 2007 Report Posted September 2, 2007 nån som har en länk till TV4 repotage enligt ovan? Quote
Guest Hillson Posted September 2, 2007 Report Posted September 2, 2007 nån som har en länk till TV4 repotage enligt ovan? Antar det är denna: http://tv4.se/klipp/159306.html Quote
Recommended Posts