Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja, så går det när man flyger med lowest bidder. Det är som liftarna i Sällskapsresan 2.. Görs i Schweiz, säljs till Österrike, Säljs vidare till Frankrike, hyrs ut till Italien och landar till slut i Schweiz igen..

Link to comment
Share on other sites

När slutade man att flyga Hercan ??

Det är senare än 2003 vi snackar... jag vet inte exakt men det är i trakten kring ks09-ks10 alltså 2004 alt 2005

 

Edit: klargörande: alltså vid rotationer

Edited by alfie
Link to comment
Share on other sites

På KS13 var ned Herka ner i alla fall. Det vet jag eftersom jag tog deras Herka upp när jag åkte hem.

Det kan inte varit ett enskilt tillfälle? Eller så är det mitt minne som är ute och cyklar...

KS13:s första huvudrotation åkte herka ner till Pristina. KS12:s första huvudrotation nord åkte den hem. Jag hörde inte från någon av de som roterade hem efter mig att de åkte något annat.

Däremot så var leaveflighter och underhållsflighter chartrade. Leaveflighterna var med Kosova Air (eller nåt liknande) och UH-flighterna med Estnisk AN-24. Alla flighter gick då på Västerås.

 

/K

Link to comment
Share on other sites

På KS13 var ned Herka ner i alla fall. Det vet jag eftersom jag tog deras Herka upp när jag åkte hem.

Det kan inte varit ett enskilt tillfälle? Eller så är det mitt minne som är ute och cyklar...

KS13:s första huvudrotation åkte herka ner till Pristina. KS12:s första huvudrotation nord åkte den hem. Jag hörde inte från någon av de som roterade hem efter mig att de åkte något annat.

Däremot så var leaveflighter och underhållsflighter chartrade. Leaveflighterna var med Kosova Air (eller nåt liknande) och UH-flighterna med Estnisk AN-24. Alla flighter gick då på Västerås.

 

/K

Efter att konsulterat minnesböckerna kommer jag fram till att jag är ute och cyklar... Minnet är gott men kort tydligen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...