Jump to content

Träningsråd

vikwil

Recommended Posts

Tjena!

Har ungefär ett år till mönstring och har börjat träna kondition. Jag kör bara cykel, eftersom att jag tränar rätt muskler inför cyklingen på mönstringen, samt att jag får kondition och vana att cykla.

1. Är detta en bra idé?

2. Är det bäst att köra korta högintensiva pass eller långa, lite lågintensiva pass?

tjena tjena.

variera din träning, annars kommer du nog att tröttna innan det är dags för mönstring :baskerFN:

Kanske det, men det beror ju bara på mig själv och min vilja. Fler åsikter?

tjena tjena.

variera din träning, annars kommer du nog att tröttna innan det är dags för mönstring :baskerFN:

Kanske det, men det beror ju bara på mig själv och min vilja. Fler åsikter?

Vad har du för mål med mönstringen? Om du är ute efter en tjänst med hög fysik kravprofil så är det nog en god idé att försöka träna varierat, och inom ramarna för den varierade träningen är cykel ett utmärkt alternativ. Försök annars att löpträna och styrketräna med din egen kroppsvikt samt med vikter och du känner för det. Simning är också ett grymt verktyg för att bli allmäntränad enligt mig. Vad det gäller cyklingen så kan jag bara hålla med twintip, både på grund av att jag tror det han säger är rimligt och korrekt men dessutom för att jag tror du ska satsa på variation vid passen än istället för enformighet om du är ute efter goda resultat vid cykeltestet. Lycka till!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...